بیش از ۱۲۲ هزار متر از عرصه‌های منابع طبیعی استان گلستان به بیت‌المال بازگشت

12:44 - 18 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۰۰۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
بیش از ۱۲۲ هزار متر از عرصه‌های منابع طبیعی استان گلستان به بیت‌المال بازگشت
رئیس کل دادگستری گلستان از خلع ید و بازگشت به بیت‌المال ۱۲۲ هزار و ۵۰۰ متر از عرصه‌های ملی استان در منطقه قرن‌آباد گرگان خبر داد.

حیدر آسیابی در گفت‌وگو با میزان، با بیان اینکه یک شرکت تعاونی از ۱۵ سال پیش ۱۲۲ هزار و ۵۰۰ متر از عرصه‌های ملی استان در منطقه قرن آباد گرگان را تصرف و زیر کِشت برده بود، افزود: با پیگیری قضایی و رای دادگاه‌های استان، رای خلع ید این زمین‌ها صادر و خلع ید انجام شد.

وی ادامه داد: این اراضی پس از خلع ید به منابع طبیعی بازگردانده شد و کارشناسان ارزش این زمین‌ها را دست کم ۳۶ میلیارد تومان برآورد کرده‌اند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: از سال گذشته تاکنون با رای دادگاه‌های استان بیش از ۶۰۰ هکتار جنگل و مرتع در گلستان به بیت‌المال بازگشت که از این سطح بیش از ۸۰ هکتار اراضی جنگلی و بیش از ۴۹۸ هکتار مرتع و بیش از ۲۳ هکتار هم ساحل بوده است.

آسیابی با اشاره به اختصاص دادگاه‌های ویژه پرونده‌های منابع طبیعی در استان گلستان گفت: برای دقت و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مربوط به اراضی ملی، دادگاه‌های ویژه‌ای در حوزه‌های قضایی و محاکم تجدیدنظر استان اختصاص داده شد که نتیجه آن افزایش آرای خلع ید از عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان است.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *