بالگرد اورژانس هوایی ناجی جان مادر باردار

11:58 - 18 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۰۰۱
بالگرد اورژانس هوایی ناجی جان مادر باردار
مدیر حوادث و اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از انتقال مادر باردار پرخطر (زایمان زودرس) از جزیره هرمز به بیمارستان شریعتی بندرعباس توسط بالگرد اورژانس هوایی در روز گذشته خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش وبدا، حسین قاسمی با اعلام این خبر افزود: با توجه به گزارش ارسالی درمورد زایمان زودرس مادر ۱۶ ساله باردار پرخطر که زایمان اول او نیز بوده، تصمیم بر انتقال بیمار با بالگرد از جزیره هرمز به بیمارستان شریعتی بندرعباس گرفته شد.

مدیر حوادث و اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: پس از هماهنگی‌های لازم و اقدامات پزشکی جهت حفظ و پایداری وضعیت این مادر باردار، بیمار جهت انتقال با بالگرد آماده و وسط تیم پزشکی و کارشناسان خبره از جزیره هرمز به بیمارستان تخصصی شریعتی بندرعباس منتقل شد.

وی با بیان اینکه استفاده از بالگرد اورژانس برای انتقال بیماران در مناطقی مانند جزیره هرمز، نقش حیاتی در نجات جان بیماران ایفا می‌کند و با اشاره به افزایش قابل توجه ماموریت‌های اورژانس در جزیره هرمز، به ویژه انتقال بیماران باردار با زایمان زودرس و سایر بیماران اورژانسی، افزود: از ابتدای سال تاکنون، شش بیمار دیگر نیز با اورژانس هوایی از جزیره هرمز به بندرعباس منتقل شده‌اند.

مدیر حوادث و اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان انتقال دریایی را به عنوان یک روش مهم برای انتقال بیماران در جزیره هرمز دانست و گفت: علاوه بر انتقال هوایی، ۱۴۸ بیمار نیز با استفاده از شناور از جزیره هرمز به بندرعباس منتقل شده‌اند. کارشناسان فوریت‌های پزشکی در جزیره هرمز از ابتدای سال تا کنون، ۳۰۹ ماموریت برای رسیدگی به مصدومان انجام داده‌اند.

انتهای پیام/


برچسب ها: خدمات اورژانس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *