کنعانی: ایران هیچ‌گاه بخشی از نزاع روسیه و اوکراین نبوده است

11:49 - 18 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۹۹۲
کنعانی: ایران هیچ‌گاه بخشی از نزاع روسیه و اوکراین نبوده است
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه ایران از ابتدای بحران اوکراین تاکنون هیچ‌گاه بخشی از این نزاع و درگیری نظامی و ادامه آن نبوده، گفت: ایران همواره از راهکار سیاسی و گفت‌وگو‌های دوجانبه برای پایان دادن به این بحران حمایت کرده است.

خبرگزاری میزان - ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه درباره ادعای ارسال موشک‌های بالستیک ایرانی به روسیه گفت: همانگونه که بار‌ها تاکید شد، جمهوری اسلامی ایران ضمن مخالفت با جنگ، از راهکار سیاسی برای حل‌وفصل اختلافات روسیه و اوکراین و پایان بخشیدن به درگیری‌های نظامی حمایت می‌کند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران اوکراین تاکنون هیچ‌گاه بخشی از این نزاع و درگیری نظامی و ادامه آن نبوده و همواره از راهکار سیاسی و گفت‌وگو‌های دوجانبه برای پایان دادن به این بحران و درگیری حمایت کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین اظهار کرد: رویکرد اصولی و اعلام شده جمهوری اسلامی ایران درباره بحران اوکراین همچنان ثابت و بدون تغییر باقی مانده و تکرار ادعای ارسال موشک‌های بالستیک برای روسیه، با اهداف و انگیزه‌های سیاسی برخی کشور‌های غربی صورت می‌گیرد و کاملا بی‌اساس است.

براساس گزارش ایرنا، به گفته کنعانی، همکاری‌های نظامی متعارف جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه سابقه‌ای به مراتب قدیمی‌تر از تاریخ آغاز جنگ اوکراین دارد و این همکاری‌ها در چارچوب توافقات دوجانبه و مبتنی بر نُرم‌ها و حقوق بین‌الملل بوده و ارتباطی به بحران اوکراین ندارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *