دانستنی‌های حقوقی

ارزش قضایی اظهارات مطلعین

15:08 - 13 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۴۶۲
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
ارزش قضایی اظهارات مطلعین
صرف تحقیقات مرجع انتظامی و اظهارات مطلعین، دلیل قانونی جهت اثبات جرم محسوب نشده و صدور حکم به استناد آن‌ها فاقد وجاهت قانونی است.

خبرگزاری میزان- صرف تحقیقات مرجع انتظامی و اظهارات مطلعین، دلیل قانونی جهت اثبات جرم محسوب نشده و صدور حکم به استناد آن‌ها فاقد وجاهت قانونی است.

رأی دادگاه تجدیدنظر استان

در خصوص اعتراض اقایان س. چ. با وکالت خانم ز. چ؛ و س. خ. نسبت به رای شماره ... مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۱۲ در پرونده شماره... صادره از شعبه ... که با توجه به محتویات پرونده و نظر به اینکه دادگاه محترم بدوی (شعبه ...) در رای صادره به اظهارات مطلعین استناد نموده، ولی از آن‌ها استماع گواهی بعمل نیاورده و صرف تحقیقات مرجع انتظامی و اظهارات مطلعین، دلیل قانونی محسوب نشده و جهت اثبات جرم کافی نیست، پرونده معد رسیدگی نبوده و مستلزم رفع نقص می‌باشد؛ لذا دادگاه به استناد بند الف ماده ۴۵۰ قانون آیین دادرسی کیفری، قرار رفع نقص صادر و پرونده را به دادگاه محترم بدوی اعاده می‌نماید. تا آن مرجع محترم نسبت به دعوت از شهود و استماع گواهی آنان اقدام و پرونده را تکمیلا به این شعبه ارسال نمایند. دفتر محترم مقرر است. پرونده از آمار کسر و به شعبه مربوطه اعاده گردد.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *