مسئولان قضایی فارس به درخواست ۶۵ نفر از متقاضیان در ملاقات عمومی رسیدگی کردند

14:20 - 13 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۴۳۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مسئولان قضایی فارس به درخواست ۶۵ نفر از متقاضیان در ملاقات عمومی رسیدگی کردند
مسئولان قضایی فارس با هدف استمرار در اجرای بخشی از سر فصل‌های سند تحول و تعالی قوه قضاییه در حوزه تکریم ارباب رجوع، ضمن برگزاری دیدار عمومی به درخواست ۶۵ نفر از متقاضیان رسیدگی کردند.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در حاشیه ملاقات مردمی امروز، با اشاره به تقید مسئولان قضایی در مرکز استان و همچنین روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی فارس به ملاقات‌های مستمر و پیوسته با مراجعان گفت: یکی از تأکیدات مهم به مسئولان قضایی در مرکز استان و شهرستان‌های فارس، حضور مداوم در بین مردم و رسیدگی به درخواست‌های آنان است.

وی با بیان اینکه ملاقات‌های عمومی با مراجعان چه در محل دادگستری‌ها و چه در اماکن عمومی از جمله برنامه‌های ثابت قضات مسئول در دادگستری استان فارس است، گفت: ۵۳ حوزه قضایی استان سه شنبه هر هفته به صورت همزمان پذیرای متقاضیان ملاقات هستند و مشکلات و درخواست‌های آنان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به این نکته که کرامت انسانی و پاسداشت آن در سیره و سخن معصومان (ع) بسیار تأکید شده است گفت: رعایت کرامت مراجعان در دستگاه قضایی با اهمیت‌تر و مهمتر از هر دستگاه و مجموعه خدمت رسان دیگری است چرا که مراجعان به دستگاه قضایی، محکمه و مقام قضایی را آخرین ملجاء و پناهگاه خود برای احقاق حق دانسته‌اند؛ بنابراین باید اعتماد و امید آنان تقویت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی همچنین به سازوکار پیش بینی شده در حوزه ریاست دادگستری فارس جهت بررسی نتایج دستورات صادر شده در ملاقات‌های مردمی اشاره کرد و افزود: دستورات صادر شده برای تقاضا‌های مراجعان در دادگستری فارس در چارچوب قانون و با در نظر گرفتن حقوق طرفین پرونده است.

وی، استفاده از ارفاقات قانونی محکومین زندان‌ها را عمده‌ترین تقاضا‌های مطرح شده در دیدار‌های عمومی خواند و بیان کرد: رسیدگی به این دسته از تقاضا‌ها که عمدتاً توسط خانواده‌های زندانیان پیگیری می‌شود به فراخور موضوع درخواست‌ها در واحد‌های اجرای احکام و جلسات کمیسیون‌های عفو و تخفیف مجازات مطرح و رسیدگی می‌شود.

مسئولان قضایی فارس با هدف استمرار در اجرای بخشی از سر فصل‌های سند تحول و تعالی قوه قضاییه در حوزه تکریم ارباب رجوع، ضمن برگزاری دیدار عمومی به درخواست‌ ۶۵ نفر از متقاضیان رسیدگی کردند.

 دیدار مردمی در دادگستری فارس سه شنبه هر هفته با حضور رئیس کل دادگستری استان، سه تن از معاونین قضایی، مدیر حفاظت و اطلاعات دادگستری و قاضی حوزه ریاست برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: ملاقات مردمی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *