حجت الاسلام والمسلمین موسوی: تلاش مستمر و جدی همکاران در مجموعه قضایی تأمین کننده امنیت است/ قضات بر ثبت و مدیریت پرونده‌ها در شعب نظارت کنند

19:34 - 11 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۲۵۶
دسته بندی: قضایی ، دادگستری
حجت الاسلام والمسلمین موسوی: تلاش مستمر و جدی همکاران در مجموعه قضایی تأمین کننده امنیت است/ قضات بر ثبت و مدیریت پرونده‌ها در شعب نظارت کنند
رئیس کل دادگستری فارس در جمع قضات و کارکنان مجتمع انقلاب اسلامی شیراز نظم بخشی به امور قضایی را از جمله اقدامات پایه‌ای قضات و مدیران قضایی استان دانست و تاکید کرد: قضات بر ثبت و مدیریت پرونده‌ها در شعب نظارت کنند.

خبرگزاری میزان - در بازدید رئیس کل دادگستری استان فارس از شعب دادسرا و دادگاه انقلاب اسلامی شیراز روند ارائه خدمت در این مجتمع قضایی مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه خدمت و تلاش قضات و کارکنان مجموعه قضایی یکی از ارکان اصلی تأمین امنیت استان و کلان شهر شیراز است گفت: سرعت و دقت در روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی و عملکرد قضات و کارکنان در کیفیت اجرای قانون و تأمین امنیت مؤثر است.

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی بر قاطعیت قضات در رسیدگی به پرونده‌های قضایی نیز تأکید کرد و گفت: قضات دادگاه و دادسرای انقلاب اسلامی با قاطعیت، بدون اغماض و در چارچوب قانون نسبت به صدور حکم اقدام کنند تا با قاطعیت آرای صادره، مجرمین علیه امنیت، مفسدین اقتصادی و قاچاقچیان مواد مخدر، دستگاه قضایی را سد محکمی در برابر خود ببینند.

وی در جمع قضات و کارکنان مجتمع انقلاب اسلامی شیراز با تأکید بر اینکه قضات همه مجتمع‌های قضایی در مرکز استان و مسئولان حوزه هادر شهرستان‌ها باید تابع برنامه هدفمند بازدید از زندان‌ها باشند تصریح کرد: رسیدگی به مشکلات زندانیان در راستای اجرای برنامه‌های سند تحول قضایی به صورت مستمر باید در دستورکار قرار گیرد.

رئیس شورای قضایی استان فارس به قضات یادآور شد دیدار از زندان‌ها باید کاربردی و تأثیرگذار باشد و ضمن ایجاد فضای دیدار رو در رو با زندانیان و پیگیری درخواست‌های آنان زمینه استفاده افراد مشمول از ارفاقات قانونی را فراهم کنند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین موسوی ضمن دیدار از شعب و دفاتر دادگاه، دادسرا و اجرای احکام انقلاب اسلامی شیراز بر دقت نظر در ثبت و مدیریت پرونده‌ها در شعب و رسیدگی سریع و به موقع قضات تأکید کرد و افزود: انضباط اداری و نظم حاکم بر شعب رکن اصلی اجرای دقیق فرایند‌های قضایی است و رعایت نظم سازمانی زمینه ارتقاء کیفی خدمت رسانی را فراهم می‌کنم.

این مقام ارشد قضایی فارس نظم بخشی به امور قضایی را از جمله اقدامات پایه‌ای قضات و مدیران قضایی استان خواند و خاطر نشان کرد: ساماندهی دفاتر، اجرای احکام و بایگانی ها، تکریم ارباب رجوع و حفظ حقوق شهروندی مراجعان از اولویت‌ها و تأکیدات مدون قوه قضائیه در سند تحول دستگاه قضایی است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *