دادگاه صلح حوزه قضایی ورزقان افتتاح شد

11:56 - 11 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۱۴۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادگاه صلح حوزه قضایی ورزقان افتتاح شد
دادگاه صلح حوزه قضایی ورزقان استان آذربایجان شرقی در مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری استان به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح شد.

خبرگزاری میزان- موسی خلیل الهی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی در آیین افتتاح دادگاه صلح حوزه قضایی ورزقان که به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد، با اشاره به افتتاح اولین شعبه دادگاه صلح در حوزه قضایی آذرشهر، از راه‌اندازی دومین دادگاه صلح در بین شهرستان‌های دارای دادسرا در سطح استان خبر داد و گفت: با ابلاغ و اجرای قانون جدید شورا‌ها و دادگاه‌های صلح نباید این ذهنیت در افکار عمومی ایجاد شود که امور با اختلال و دچار کندی شده است.

وی افزود: بدون تردید درایت، پشتکار، هم‌افزایی و همدلی که از کارکنان مجموعه در سطح استان و حوزه‌های قضایی سراغ داریم این مهم، رضایتمندی عمومی را به دنبال خواهد داشت.

خلیل الهی با بیان اینکه با ایجاد دادگاه صلح، عنوان قاضی شورای حل اختلاف حذف می‌شود، گفت: این بدان معنی نیست که شورای حل اختلاف حذف می‌شود بلکه در قالب دادگاه‌های صلح مقامات مجری با جدیت و پررنگتر از گذشته در تحقق اهداف این مهم ایفای نقش خواهند کرد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه هر قانون جدید ممکن است ابهاماتی داشته باشد، تاکید کرد: در راستای پیشگیری از اعمال سلایق شخصی در اجرای این قانون، در سطح استان و قوه قضاییه، کارگروهی برای راهنمایی کارکنان این بخش ایجاد شده است.

وی همچنین یادآور شد: دادگاه صلح یکی از دادگاه‌های بدوی در کنار سایر مراجع قضایی جمهوری اسلامی ایران است و به سبب توجه ویژه قانون‌گذار به این بخش، اهمیت مضاعفی دارد.

موسی خلیل الهی در تشریح اهمیت دادگاه‌های صلح از منظر قانون‌گذار، گفت: حضور و به کارگیری نیرو‌های باتجربه و باسابقه در اجرای درست و صحیح این قانون که بدون تردید رضایت‌مندی عمومی را به دنبال خواهد داشت، مورد تاکید قانون‌گذار است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *