سیاست‌های دولت انگلیس و خطر استثمار مهاجران

9:58 - 10 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۹۱۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سیاست‌های دولت انگلیس و خطر استثمار مهاجران
موسسه‌های خیریه در انگلیس ضمن هشدار درباره خطر استثمار مهاجران، از وزیر کشور خواستند تا سیاست‌های مهاجرتی خود را برای مهاجران آسان‌تر کند.

خبرگزاری میزان - موسسه‌های خیریه در انگلیس هشدار داده‌اند که سیاست دولت کر استارمر برای تشدید بازداشت و اخراج مهاجران غیرقانونی، افراد بیشتری را در معرض خطر استثمار قرار می‌دهد. 

بیش از ۸۰ موسسه خیریه از جمله کرفور کالایس، سیتی‌آوسنکچوری، آنتی‌اسلیوری اینترنشتال، دکترزآووورلد و سیف‌پیسج اینترنشنال از وزیر کشور انگلیس خواستند که سازوکاری را ترتیب دهد که مهاجران غیرقانونی آسان‌تر بتوانند وضعیت پناهندگی خود را سامان‌دهی کنند.

سیاست‌های دولت انگلیس و خطر استثمار مهاجران

به‌گفته این موسسه‌ها، تشدید سیاست‌های مهاجرتی باعث می‌شود مهاجران بیشتری در دام کارفرمایان استثمارگر و باند‌های قاچاق انسان گرفتار شوند. 

وزارت کشور انگلیس در ۲۷ آگوست (۶ شهرویور) اعلام کرد که یک عملیات فشرده یک‌هفته‌ای را برای برخورد با آنچه کار غیرقانونی خوانده، با هدف قرار دادن ۲۷۵ محل انجام داده است؛ ۱۳۵ کارفرما اخطاریه‌هایی را برای استخدام کارگران غیرقانونی دریافت کرده‌اند.

بازداشت و اخراج گسترده مهاجران

اگرچه دولت انگلیس مدعی است که می‌خواهد از افراد آسیب‌پذیری که از سوی کارفرمایان استثمار می‌شوند محافظت کند، اما ۸۵ نفر از مهاجرانی که «کارگر غیرقانونی» خوانده می‌شوند، در این عملیات بازداشت شدند.

دولت انگلیس به‌دنبال سیاست‌های مهاجرتی خود بیش از ۲۰۰ نفر را در این ماه به برزیل اخراج کرد که بزرگترین احراج یک‌باره در تاریخ این کشور است.

سیاست‌های دولت انگلیس و خطر استثمار مهاجران

از زمان به قدرت رسیدن حزب کارگر دست‌کم ۹ پرواز اخراج مهاجران از انگلیس انجام شده است.

مدیر موسسه «صدای مهاجر»، گفت: حمله‌ها و اخراج‌های مهاجران به این موضوع اساسی توجه نمی‌کند که بیشتر کسانی که در انگلیس فاقد وضعیت قانونی هستند تقصیری ندارند؛ مسائلی مانند اشتباه در مدارک یا بروز مشکل از سوی وزارت کشور می‌تواند به از دست دادن وضعیت اقامت افرادی منجر شود که دهه‌ها در انگلیس زندگی کرده‌اند. 

وی همچنین گفت: این دولت به‌جای مجازات کردن افراد به دلیل نداشتن مدرک، باید رویکرد تازه‌ای را درپیش گرفته و مسیر‌های ساده‌تری را برای آن‌ها ایجاد کند.

بسیاری از افراد مهاجری که سال‌ها یا حتی دهه‌ها در انگلیس زندگی کرده و زندگی و خانواده خود را در آنجا تشکیل داده‌اند، از دریافت مدارک اقامت قانونی محروم شده‌اند. 

در نامه موسسه‌های خیریه آمده است که سیاست منظم‌سازی هزینه کمتری در مقایسه با سیاست‌های بازداشت و اخراج دارد.

سیاست‌های دولت انگلیس و خطر استثمار مهاجران

کارشناسان می‌گویند که مهاجران و افرادی که سال‌ها در انگلیس زندگی کرده‌اند، در پی قوانین مهاجرتی دولت انگلیس احساس امنیت نمی‌کنند؛ این سیاست‌ها (بازداشت و اخراج) برای آن‌ها آسیب‌زا است؛ افرادی که در حال حاضر آسیب‌پذیر هستند، آسیب‌پذیرتر می‌شوند و بیشتر در دام استثمار گرفتار می‌شوند.

دولت انگلیس به صراحت اعلام کرده است که می‌خواهد تعداد بیشتری از مهاجران را از این کشور اخراج کند؛ اما کارشناسان معتقدند که بسیاری از دولت‌ها در جهت اجرای این سیاست تلاش کرده و در نهایت شکست خورده‌اند.

کارشناسان همچنین می‌گویند که سیاست منظم‌سازی به مردم اجازه می‌دهد تا از سایه بیرون آمده و زندگی عادی داشته باشند.

سرنوشت کودکان مهاجر تحت نظارت دولت انگلیس

البته سیاست‌های دولت انگلیس در موضوع مهاجران تنها بزرگسالان را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد؛ گزارش‌ها نشان می‌دهد که شمار زیادی از کودکان پناهجو که در مراکز اسکان مهاجران وزارت کشور انگلیس ساکن شده بودند، مفقود هستند؛ در همین حال، گزارش‌های تازه نشان می‌دهد که بسیاری از آن‌ها احتمالا قاچاق شده‌اند.

سیاست‌های دولت انگلیس و خطر استثمار مهاجران

آمار و ارقام تازه نشان می‌دهد که ۱۱۸ کودک بی‌سرپرست مفقود هستند که برخی از آن‌ها ۱۲ سال سن دارند. این مطالعه که به تازگی منتشر شده، نخستین موردی است که به این نتیجه می‌رسد که کودکانی که در این مراکز اسکان داده می‌شوند در معرض افزایش خطر قاچاق قرار دارند. این وضعیت در تضاد با ادعا‌های وزارت کشور انگلیس مبنی بر استثمار نشدن این کودکان است.

کارشناسان گفتند که این یافته‌ها تقاضا‌ها برای تحقیق رسمی را درباره رسوایی ملی تقویت کرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *