اسلامی: اضافه کردن دست‌کم ۲ نیروگاه دیگر طبق برنامه هفتم توسعه برنامه‌ریزی شده است

9:50 - 10 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۹۰۶
اسلامی: اضافه کردن دست‌کم ۲ نیروگاه دیگر طبق برنامه هفتم توسعه برنامه‌ریزی شده است
رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه صنعت هسته‌ای با همه توان به صنعت برق کشور کمک می‌کند، از برنامه‌ریزی برای اضافه کردن ۲ نیروگاه اتمی به مدار مطابق برنامه هفتم توسعه خبر داد.

خبرگزاری میزان - محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در جریان سفر به اصفهان و بازدید از سایت UCF این شهر، با اشاره به رکوردشکنی نیروگاه اتمی بوشهر در تولید برق، اظهار کرد: صنعت هسته‌ای با همه توان در کنار صنعت برق کشور برای تولید انرژی است و امیدواریم طبق برنامه هفتم توسعه بتوانیم دست‌کم ۲ نیروگاه دیگر را مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

وی تصریح کرد: برای احداث تعدادی نیروگاه اتمی اقدام‌هایی انجام شده و امیدواریم وقفه‌ای در این مسیر رخ ندهد تا بتوانیم براساس برنامه‌ریزی انجام شده و در مدت زمان اجرای برنامه هفتم توسعه بتوانیم دست‌کم ۲ نیروگاه اتمی را مورد بهره‌برداری قرار دهیم؛ درست است که در احداث نیروگاه‌های اتمی در کشور تاخیر رخ داده، اما برای توسعه برق هسته‌ای در تلاش هستیم.

معاون رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه اکنون واحد یکم تنها نیروگاه اتمی کشور با توان هزار مگاوات ساعت به‌طور مستمر در حال فعالیت و تولید برق هسته‌ای است، گفت: سال گذشته در این نیروگاه ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون کیلووات ساعت برق تولید شد و امسال این روند در حال ادامه است؛ براساس ارزیابی انجمن جهانی نیروگاه‌های هسته‌ای، نیروگاه اتمی بوشهر سال گذشته موفق به ثبت رکورد تولید شد و در جمع نیروگاه‌های ردیف اول جهان قرار گرفت.

به گفته اسلامی، نیروگاه اتمی بوشهر با بهره‌وری ۱۰۰ درصد و ایمن به تولید مستمر برق هسته‌ای پرداخت.

معاون رئیس‌جمهور همچنین تصریح کرد: سازمان انرژی اتمی ایران احداث تعدادی نیروگاه اتمی را در دست اقدام دارد و امیدواریم طبق برنامه هفتم توسعه بتوانیم دست‌کم ۲ نیروگاه دیگر را مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *