کوتاهی اف‌بی‌آی در رسیدگی به تحقیقات سوءاستفاده جنسی از کودکان

8:59 - 10 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۸۸۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کوتاهی اف‌بی‌آی در رسیدگی به تحقیقات سوءاستفاده جنسی از کودکان
گزارش بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا نشان می‌دهد که اف‌بی‌آی به‌درستی درمورد جرایم جنسی علیه کودکان تحقیق نمی‌کند.

خبرگزاری میزان - ناظر داخلی وزارت دادگستری آمریکا طی گزارشی که به‌تازگی منتشر شده، گفت که اداره اف‌بی‌آی (FBI) درمورد تحقیقات سوءاستفاده جنسی از کودکان همچنان در زمینه‌های کلیدی کوتاهی می‌کند.

بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا دریافت، در حالی که اف‌بی‌آی در ظاهر سیاست‌ها و آموزش‌های خود را برای بهبود واکنش افسران به اتهام‌های جرایم جنسی علیه کودکان به‌روز کرده است، اما رعایت نشدن قوانین جدید همچنان ادامه دارد.

کوتاهی اف‌بی‌آی در رسیدگی به تحقیقات سوءاستفاده جنسی از کودکان

این گزارش نتیجه تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا در مورد رفتار نادرست اف‌بی‌آی با اتهام‌های مطرح شده از سوی ژیمناست‌های جوان است؛ این افراد لری نصار، پزشک سابق تیم ژیمناستیک دختران آمریکا را به آزار و سوءاستفاده جنسی متهم کرده بودند. 

یک گزارش بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا در سال ۲۰۲۱ نشان داد که اف‌بی‌آی دریافته بود که نصار در سال ۲۰۱۵ به آزار و اذیت اعضای تیم ژیمناستیک متهم شده بود، اما کاری در این مورد انجام نداد؛ این موضوع باعث شده بود که نصار ماه‌ها به سوءاستفاده و آزار جنسی افراد ادامه دهد. 

پزشک سابق تیم ژیمناستیک دختران آمریکا پس از اعتراف به اتهام‌های سوءاستفاده جنسی، در حال گذراندن چندین حبس ابد است. 

کوتاهی اف‌بی‌آی در رسیدگی به تحقیقات سوءاستفاده جنسی از کودکان

وزارت دادگستری آمریکا در ماه آوریل (اردیبهشت) با پرداخت ۱۳۸.۷ میلیون دلار برای حل‌وفصل ۱۳۹ شکایت علیه اف‌بی‌آی در موضوع رسیدگی به تحقیقات در پرونده طرح شده از سوی قربانیان نصار، موافقت کرد.

در پی این رسوایی، اف‌بی‌آی در ظاهر سیاست‌ها و برنامه‌های آموزشی تازه‌ای را اجرا کرد و ریاست آن متعهد شد که سیاست‌های این آژانس را اصلاح کند؛ کریستوفر رای، رئیس اف‌بی‌آی در اظهاراتش مقابل کنگره در سال ۲۰۲۱، رفتار گذشته افسران این آژانس درمورد اتهام‌های نصار را محکوم کرد و گفت: آنچه در این مورد روی داده قابل قبول نیست. 

او دوباره در سال ۲۰۲۲ به کنگره گفت که اف‌بی‌آی در آینده اشتباه‌های مشابه را مرتکب نخواهد شد. 

گزارش بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا

به‌عنوان بخشی از گزارش جدید، حسابرسان فدرال به‌طور تصادفی ۳۲۷ مورد مربوط به سوءاستفاده جنسی از کودکان را بین اکتبر ۲۰۲۱ (مهر ۱۴۰۰) و فوریه ۲۰۲۳ (بهمن ۱۴۰۱) انتخاب کردند؛ آن‌ها در ادامه ارزیابی کردند که آیا افسران و ناظران اف‌بی‌آی از پروتکل‌های مناسب پیروی می‌کنند، یعنی درواقع تحقیقات به‌درستی انجام شده است یا خیر. 

به‌گفته بازرس کل، ۴۲ مورد از این پرونده‌ها نیاز به اقدام‌های تحقیقاتی فوری داشتند؛ اف‌بی‌آی تشخیص داد که افسرانش در ۴۳ درصد از این موارد به کار تحقیقاتی بیشتری نیاز دارند.

بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا یک نمونه را برجسته کرد که در آن اف‌بی‌آی گزارش‌هایی درمورد سوءاستفاده جنسی از یک کودک از سوی یک مجرم جنسی شناخته شده دریافت کرد، اما برای بیش از یک سال هیچ تحقیقی در این مورد انجام نداد.

براساس این گزارش، متهم در آن بازه زمانی توانسته بود کودک دیگری را قربانی کند.

این گزارش همچنین کم‌کاری‌هایی را از سوی پرسنل اف‌بی‌آی در گزارش کردن موارد سوءاستفاده جنسی به مجریان قانون محلی و خدمات اجتماعی در یک بازه زمانی ۲۴ ساعته یافت.

کوتاهی اف‌بی‌آی در رسیدگی به تحقیقات سوءاستفاده جنسی از کودکان

در این گزارش آمده: ما هیچ مدرکی مبنی بر رعایت الزام‌های گزارش‌دهی اجباری به مجریان قانون [ایالتی و محلی]در ۴۷ درصد از پرونده‌ها یا آژانس‌های خدمات اجتماعی در ۵۰ درصد از پرونده‌ها پیدا نکردیم؛ تنها ۴۳ درصد موارد، از الزام‌های ۲۴ ساعته پیروی شده است. 

یکی از کاستی‌های کلیدی که در گزارش اولیه نصار برجسته شده، بر ارسال نکردن صحیح اتهام‌ها از سوی اداره اف‌بی‌آی در ایندیاناپولیس به مقام‌های دفتر کالیفرنیا برای تحقیقات بیشتر متمرکز بود.

این گزارش اضافه کرد: ما تنها یک حادثه را پیدا کردیم که در آن افسران اف‌بی‌آی به‌طور کامل با سیاست جدید مطابقت داشتند.

بحران سوءاستفاده جنسی از کودکان در آمریکا

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا گزارش کرده که دست‌کم یک نفر از هر ۴ دختر و یک نفر از هر ۲۰ پسر در آمریکا آزار جنسی را در زمان کودکی تجربه می‌کنند. 

همچنین حدود ۹۰ درصد از موارد آزار جنسی کودکان در آمریکا از سوی فردی شناخته شده و مورد اعتماد کودک یا اعضای خانواده کودک انجام می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *