گفت‌وگو|

واکنش رئیس فدراسیون بدنسازی به شهریه سرسام‌آور باشگاه‌های لاکچری/ نصیرزاده: نگاه وزارت ورزش صرفاً به رشته‌های المپیکی نباشد!

1:10 - 23 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۶۴۸
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
واکنش رئیس فدراسیون بدنسازی به شهریه سرسام‌آور باشگاه‌های لاکچری/ نصیرزاده: نگاه وزارت ورزش صرفاً به رشته‌های المپیکی نباشد!
رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: بدنسازی از رشته‌های مهمی است که تضمین‌کننده سلامت جامعه است و باید به اندازه کافی مانند بقیه رشته‌ها وقت و توجه کافی بگذارند.

عبدالمهدی نصیرزاده در گفت‌وگو با میزان، درباره شهریه سرسام‌آور باشگاه‌های لاکچری با بیان اینکه نظارت بر ورزشکار، مربی و داوران از وظایف فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام است، اظهار داشت: فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام به عنوان متولی این رشته ورزشی در واقع وظیفه نظارت بر نیروی انسانی را برعهده دارد.

وی افزود: اما در بحث کمیسیون ماده ۵ در وزارت ورزش به عنوان مرکز و در استان‌ها به عنوان زیرشاخه‌های وزارت، نظارت بر اماکن ورزشی از وظایف دستگاه ورزش است که این کمیسیون در اختیار وزارت ورزش و ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها قرار گرفته است انواع نظارت‌ها بر این اساس صورت می‌گیرد.

نصیرزاده تصریح کرد: اگر فدراسیون بخواهد از لحاظ ایمنی یک باشگاه را بررسی کند تنها می‌تواند به باشگاه‌ها از نظر فنی مشاوره بدهد و هنگام جواز گرفتن باشگاه، اداره کل از هیأت استان اجازه و استعلام آن باشگاه را می‌گیرد و ما هم نظرمان را اعلام می‌کنیم، اما در نهایت نظر فنی را خود دستگاه ورزش می‌دهد.

فدراسیون بدنسازی با مربیان متخلف برخورد قانونی می‌کند

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ادامه داد: پیگیری مسائل ایمنی، بهداشتی، اخلاقی و شئونات اسلامی باشگاه‌ها، وظیفه ادارات کل ورزش و جوانان است و از حوزه اختیارات ما خارج است. البته در فدراسیون بدنسازی، ما همیشه بر این موضوعات حساس بوده‌ایم و اگر شخصی مشاهده شود که به حرفه مربیگری صدمه می‌زند یا از طریق همکارانمان در جریان قرار بگیریم، با شیوه‌های مختلف هم‌چون جلوگیری از مراحل صدور یا تمدید کارت مربی‌گری، مقابله لازم و قانونی را با افراد خاطی صورت می‌دهیم.

بدنسازی زمینه‌های فراهم سلامت عمومی جامعه و ایجاد اشتغال را تضمین می‌کند

نصیرزاده با اشاره به دوره‌های آموزشی این فدراسیون، مطرح کرد: فدراسیون بدنسازی با برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی، بازآموزی و دوره‌های دانش‌افزایی رایگان و کارگاه‌های تخصصی سعی بر افزایش دانش و مهارت مربیان دارد و علی‌رغم تمام حرف‌‌وحدیث‌ها و انتقادات قابل قبولی که به حوزه بدنسازی وارد می‌شود، به نظر من فرصت‌هایی که این ورزش برای سلامت عمومی جامعه و ایجاد چرخه کارآفرینی و اقتصادی و اشتغال فراهم کرده است، قابل تقدیر و بی‌نظیر است و می‌طلبد که مسئولان حوزه وزارت ورزش و ادارات کل ورزش و جوانان، نگاه ویژه‌تری به رشته‌های بدنسازی داشته باشند و معیارهایشان صرفاً توجه به رشته‌های المپیکی نباشد! بدنسازی از رشته‌های مهمی است که تضمین‌کننده سلامت جامعه است و باید بر روی آن نیز به اندازه کافی همانند بقیه رشته‌ها وقت و توجه کافی بگذارند.

فدراسیون بدنسازی می‌تواند بازوی توانمند وزارت بهداشت بشود

وی اضافه کرد: فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام می‌تواند یک بازوی توانمند برای وزارت بهداشت و درمان و آموزش‌های پزشکی باشد و می‌تواند کمک‌های بسیاری در پیشگیری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های فیزیولوژیکی برای افرادی که در جامعه زندگی می‌کنند باشد و هزینه‌های درمان را چند برابر کاهش می‌دهد. در سفری که به آلمان داشتم متوجه شدم، اماکن ورزشی در آن‌جا توسط سازمان بیمه ساخته می‌شوند و متولی ساخت و نظارت بر اماکن ورزشی آن‌ها هستند. به همین علت ورزش در کشور آلمان تقریباً به صورت رایگان است زیرا به آن به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت در راستای پیشگیری از بیماری‌ها و تزریق سلامت عمومی به جامعه نگاه می‌کنند.

هزینه‌های بالای باشگاه‌های لاکچری تهران به خاطر پکیج و خدمات مازاد آن‌هاست

نصیرزاده در ادامه در رابطه با افزایش سرسام‌آور نرخ شهریه برخی از باشگاه‌های پایتخت ایران گفت: اخیرا هیأت دولت بخشنامه‌ای را با تصویب هیأت وزیران و با امضاء عارف در سوم شهریورماه سال اخیر تدوین کرده‌اند که به نرخ‌گذاری باشگاه‌ها در آن اشاره شده است. براساس سطح‌بندی استان‌ها و رتبه‌بندی باشگاه‌ها نرخی را برای آن‌ها مصوب شده است و این بخشنامه به عنوان یک سندبالادستی است و ادارات کل ورزش و جوانان براساس این سند در رابطه با باشگاه‌ها نظر می‌دهند.

سکاندار بدنسازی ایران در ادامه گفت: برای مثال یک باشگاه درجه یک در تهران برای ۱۲ جلسه باید یک میلیون تومان در ماه بگیرد و این مبنای کار است و اگر باشگاهی هزینه‌های خیلی بیش‌تری می‌گیرد و یا به اصطلاح باشگاه لاکچری است، به خاطر آن پکیج و خدماتی است که شامل این بخش‌نامه نمی‌شود و به ورزشکاران ارائه می‌کند هزینه‌های مختلفی هم‌چون استفاده از پارکینگ اختصاصی، اتاق وی آی پی، خدمات استفاده از ماساژ و پزشک و متخصص تغذیه و خشکویی و استخر و سالن سونا و سالن اختصاصی را در پی دارد و علت افزایش هزینه آن‌ها به خاطر ارائه همین پکیج‌هاست.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *