ثبت ۴ هزار مورد ابتلا به آبله میمون در آفریقا طی یک هفته

13:01 - 07 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۵۳۷
ثبت ۴ هزار مورد ابتلا به آبله میمون در آفریقا طی یک هفته
کشور‌های آفریقایی طی یک هفته ۴ هزار مورد جدید ابتلا به آبله میمون را ثبت کرده و همچنان در انتظار رسیدن واکسن هستند.

خبرگزاری میزان - سازمان بهداشت عمومی آفریقا با تکرار درخواست برای دریافت واکسن، گزارش داد که ورود این واکسن‌ها به کنگو به‌عنوان آسیب‌دیده‌ترین کشور در زمینه شیوع آبله میمون، به تعویق افتاده است.

به گزارش آسوشیتد پرس، آفریقا شاهد افزایش سریع موارد ابتلا به آبله میمون است و تنها در یک هفته گذشته ۴ هزار مورد جدید ابتلا به این ویروس در قاره آفریقا ثبت شده است.

ژان کاسیا، رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آفریقا، گفت: در هفته گذشته ۸۱ مورد مرگ ناشی از آبله میمون در آفریقا گزارش شد که مجموع موارد ابتلا را به حدود ۲۳ هزار و مرگ‌و‌میر را به ۶۲۲ مورد رساند.

وی یادآور شد که حدود ۳۸۰ هزار دوز واکسن از سوی کشور‌های غربی و آمریکا وعده داده شده است؛ این تعداد ۱۵ درصد از دوز‌هایی است که برای پایان دادن به شیوع آبله در کنگو مورد نیاز است.

ورود محموله واکسن آبله میمون به آفریقا

نیجریه ۱۰ هزار دوز واکسن را برای مقابله با آبله ممیون دریافت کرده است؛ این اولین کشور آفریقایی است که در بحبوحه شیوع آبله میمون، واکسن دریافت می‌کند.

این کشور مدت‌ها پیش از اعلام وضعیت اضطراری بهداشت جهانی ازسوی سازمان جهانی بهداشت، روند ایمن‌سازی و دریافت واکسن را آغاز کرده بود.

نیجریه که ۴۰ مورد ابتلا به آبله میمون را در سال جاری میلادی تایید کرده، می‌گوید تعداد واقعی ممکن است بیش از ۷۰۰ مورد باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *