تیراندازی‌های پلیس آمریکا در مناطق حاشیه‌ای؛ سیاه‌پوستان قربانی اصلی خشونت

9:59 - 07 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۴۷۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تیراندازی‌های پلیس آمریکا در مناطق حاشیه‌ای؛ سیاه‌پوستان قربانی اصلی خشونت
تیراندازی‌های مرگ‌بار از سوی پلیس آمریکا در شهر‌های بزرگ معمولا به دلیل پوشش رسانه‌ای توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند در حالی که نرخ تیراندازی‌ها در مناطق حاشیه‌ای و روستایی بیشتر است.

خبرگزاری میزان - خشونت و شلیک‌های مرگ‌بار پلیس آمریکا همواره به یکی از مشکل‌های اصلی در این کشور تبدیل شده است. 

حال، براساس مطالعه‌ای که از سوی آکسیوس Axios بررسی شده، مناطق روستایی و حومه‌ای در آمریکا شاهد نرخ بالاتری از تیراندازی پلیس در مقایسه با مناطق شهری هستند.

نرخ بالای تیراندازی پلیس در مناطق روستایی و حومه شهر

تجزیه‌وتحلیل دانشگاه واندربیلت با این باور رایج که قتل از سوی پلیس آمریکا عمدتا یک مشکل شهری است مقابله و نشان می‌دهد که بسیاری از تیراندازی‌های پلیس در مناطق روستایی و حومه شهر اغلب گزارش نشده و مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

تیراندازی‌های پلیس آمریکا در مناطق حاشیه‌ای؛ سیاه‌پوستان قربانی اصلی خشونت

تحلیلگران می‌گویند که نبود پوشش رسانه‌ای در مناطق روستایی و حومه شهر و همچنین اقدام‌های نابرابر پاسخگویی در آاداره‌های پلیس روستایی اغلب دیدگاه نادرستی را از چنین تیراندازی‌هایی ارائه می‌کند. 

تیراندازی‌های مرگ‌باری که از سوی افسران پلیس در شهر‌های بزرگ انجام می‌شوند، معمولا به دلیل پوشش رسانه‌ای و فعالان محلی که به سرعت دست به‌کار می‌شوند، توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند.

مطالعه جدیدی که در یک مجله آمریکایی منتشر شد، نشان داد که از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰، ۴۵ درصد از تیراندازی‌های افسران پلیس در مناطق روستایی و ۲۲ درصد در حومه شهر رخ داده است.

سیاه‌پوستان و بومیان، قربانیان اصلی

این مطالعه همچنین نشان داد که ساکنان سیاه‌پوست و بومیان آمریکا در مناطق شهری به‌طور نامتناسبی تحت تاثیر تیراندازی پلیس قرار گرفتند؛ در همین حال، میزان آسیب‌دیدگی نیز در میان ساکنان سیاه‌پوست حومه شهر‌ها و روستاها، همراه با بومیان آمریکایی روستایی بالا بود.

نرخ سرانه جراحت در این گروه‌ها بر اثر تیراندازی از سوی افسران پلیس آمریکا ۳ تا ۵ برابر بیشتر از میزان جراحت در میان سفیدپوستان ساکن در مناطق مشابه بود.

تیراندازی‌های پلیس آمریکا در مناطق حاشیه‌ای؛ سیاه‌پوستان قربانی اصلی خشونت

همچنین میزان آسیب به ساکنان لاتین‌تبار مناطق شهری، حومه و روستایی تقریبا ۲ برابر بیشتر از میزان آسیب ساکنان سفیدپوست غیر لاتین‌تبار بود.

این مطالعه از داده‌های ملی پردازش‌شده از سوی سازمان «آرشیو خشونت مسلحانه» آمریکا استفاده و تجزیه‌وتحلیل سراسری از افرادی را در آمریکا ایجاد کرد که در تیراندازی از سوی افسران پلیس مجروح یا کشته شدند.

جولی وارد، محقق ارشد این مطالعه و کارشناس پزشکی، بهداشت و جامعه در دانشگاه واندربیلت، گفت: به‌نظر می‌رسد که بسیاری از موارد مشابه در مناطق شهری و روستایی در حال انجام است.

تیراندازی‌های پلیس آمریکا در مناطق حاشیه‌ای؛ سیاه‌پوستان قربانی اصلی خشونت

 

هیچ مکانی از خشونت پلیس آمریکا مصون نیست

دارن وایت، افسر پلیس سابق شهر کوچک برنالیلو در نیومکزیکو، گفت: این مطالعه نشان می‌دهد که هیچ مکانی از خشونت مصون نیست؛ باید گفت که اداره‌های پلیس شهر‌های کوچک‌تر در زمینه آموزش افسران به‌خوبی عمل نمی‌کنند. 

وایت همچنین گفت: من اصلا از این موضوع تعجب نمی‌کنم، زیرا بسیاری از افسران در اداره‌های شهر‌های بزرگ‌تر آموزش‌های بیشتری می‌بینند.

گروه حمایتی کمپین زیرو Campaign Zero ماه گذشته تجزیه‌وتحلیل مفصلی در سطح محله‌ای از قتل‌های پلیس از سال ۲۰۱۴ منتشر کرد؛ این گزارش نشان می‌داد که مناطقی با درصد بیشتری از ساکنان سیاه‌پوست، لاتین‌تبار و بومیان آمریکا تعداد بیشتری قتل از سوی افسران پلیس را شاهد هستند.

تیراندازی‌های پلیس آمریکا در مناطق حاشیه‌ای؛ سیاه‌پوستان قربانی اصلی خشونت

این گروه دریافته است که بومیان آمریکا ۳.۲ برابر و لاتین‌تبار‌ها ۱.۳ برابر بیشتر از سفیدپوستان آمریکایی در معرض خطر کشته شدن از سوی افسران پلیس هستند.

نویسنده کتاب «خشونت آهسته و ناگهانی: چرا و چه زمانی قیام‌ها رخ می‌دهند»، گفت: پس از قتل جورج فلوید و ناآرامی‌های بعدی در سال ۲۰۲۰، نظارت بیشتری بر اداره‌های پلیس در شهر‌های بزرگ انجام شد، اما پلیس تهاجمی یک موضوع سیستمی در آمریکا است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *