انتخابات آمریکا|

پیوستن ۲ دموکرات به کارزار انتخاباتی جمهوری‌خواهان؛ کیفرخواست جدید علیه ترامپ صادر شد

10:55 - 07 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۴۷۰
پیوستن ۲ دموکرات به کارزار انتخاباتی جمهوری‌خواهان؛ کیفرخواست جدید علیه ترامپ صادر شد
بازپرس وزارت دادگستری آمریکا در میانه کارزارهای انتخاباتی جمهوری‌خواه و دموکرات، کیفرخواست جدیدی را علیه ترامپ صادر کرد.

خبرگزاری میزان – جک اسمیت، بازپرس ویژه دادگستری آمریکا، کیفرخواست جدیدی را علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه، در ارتباط با حمله ۶ ژانویه سال ۲۰۲۰ به ساختمان کنگره و همچنین تلاش‌های وی برای لغو نتیجه انتخابات تنظیم کرد.

کیفرخواست جدید همان اتهامات جنایی را حفظ می‌کند، اما اتهام علیه ترامپ را پس از رای دادگاه عالی که مصونیت گسترده‌ای را برای رؤسای‌جمهور سابق اعطا می‌کرد، محدود می‌کند.

این کیفرخواست بخشی از کیفرخواست پیشین را حذف می‌کند که ترامپ را متهم به استفاده از اختیارات اجرای قانون وزارت دادگستری برای لغو شکست خود در انتخابات کرده بود.

توافق نامزدهای انتخاباتی برای برگزاری مناظره؛ کیفرخواست جدید علیه ترامپ صادر شد

مصاحبه هریس و والز با سی‌ان‌ان

نخستین مصاحبه مشترک کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد انتخاباتی حزب دموکرات و تیم والز، معاون وی، روز پنج‌شنبه به‌وقت محلی در شبکه سی‌ان‌ان برگزار خواهد شد.

این مصاحبه در حالی پخش خواهد شد که هریس و والز قرار است در یک تور انتخاباتی به ایالت کلیدی جورجیا سفر کنند.

پیوستن ۲ چهره دموکرات به تیم انتقالی ترامپ

ستاد انتخاباتی ترامپ گزارش داد که رابرت اف.کندی جونیور و تولسی گابارد، از چهره‌های سرشناس سابق حزب دموکرات به تیم انتقالی وی پیوسته‌اند.

توافق نامزدهای انتخاباتی برای برگزاری مناظره؛ کیفرخواست جدید علیه ترامپ صادر شد

برایان هیوز، مشاور ارشد ستاد انتخاباتی ترامپ در این باره به فاکس نیوز گفت: در حالی که ائتلاف حامیان ترامپ در حال گسترش در خطوط فراحزبی است با افتخار اعلام می‌کنیم که رابرت اف.کندی جونیور و تولسی گابارد به تیم انتقالی ترامپ افزوده شدند.

توافق نامزدهای انتخاباتی برای برگزاری مناظره؛ کیفرخواست جدید علیه ترامپ صادر شد

پیشتازی ترامپ در یک نظرسنجی

نتایج نظرسنجی جدید  رویترز/ایپسوس نشان می‌دهد که دیدگاه‌های ترامپ در زمینه اقتصاد و مشاغل حمایت ۴۳ درصد از رای‌دهندگان را جلب کرده و این آمار درباره هریس ۴۰ درصد است.

نظرسنجی قبلی رویترز/ایپسوس در این زمینه پیشتازی ۱۱ درصدی ترامپ را نشان می‌داد.

ترامپ: شرایط مناظره با هریس را پذیرفتم

نامزد انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه با انتشار پیامی در رسانه اجتماعی خود نوشت که برای شرکت در مناظره ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور) با هریس به توافق رسیده است.

سی‌ان‌ان به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که قوانین مناظره پیش رو تا حد زیادی منطبق با قوانین مناظره ماه ژوئن (تیر ماه)  در سی‌ان‌ان است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *