گزارش|

شهادت رجایی و باهنر؛ تروری که عمق کینه جریان نفاق را نشان داد

9:33 - 08 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۳۸۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
شهادت رجایی و باهنر؛ تروری که عمق کینه جریان نفاق را نشان داد
عضو هیئت رئیسه مجلس دوازدهم دولت شهیدان رجایی و باهنر را دولت یادگاری تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: گروهک تروریستی منافقین منفورترین افراد در چشم ملت ایران هستند چراکه با هر آنچه ملت ایران دوست دارند مقابله کردند.

خبرگزاری میزان - سال ۱۳۶۰ و به دنبال برکناری «ابوالحسن بنی‌صدر» از ریاست جمهوری و انتخاب شهید رجایی به عنوان رئیس جمهور، به پیشنهاد شهید رجایی، شهید باهنر برای نخست وزیری به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و مجلس نیز به نخست وزیر و وزرای وی رأی اعتماد داد، اما مدتی از روی کار آمدن کابینه نگذشته بود که در هشتم شهربور همان سال دفتر ریاست جمهوری توسط منافقین کوردل منفجر شد. در این حادثه رئیس جمهور رجایی و نخست وزیر باهنر و عده‌ای دیگر به شهادت رسیدند

این واقعه درست دو ماه پس از آن رخ داد که آیت‌الله سیدمحمد حسینی بهشتی و ۷۲ تن از چهره‌های سیاسی و اجرایی عضو حزب جمهوری اسلامی در انفجار دفتر این حزب ترور شده و به شهادت رسیده بودند.

شهید رجایی هنگام شهادت ۴۸ سال سن داشت. وی پس از پیروزی انقلاب ابتدا سمت وزارت آموزش و پرورش را برعهده داشت و سپس در سال ۱۳۵۹ به عنوان نماینده مردم تهران وارد مجلس شورای اسلامی شد. در ۲۰ مرداد ۱۳۵۹ به نخست‌وزیری و پس از عزل بنی‌صدر از مقام ریاست جمهوری در انتخابات دوم مرداد ۱۳۶۰ با کسب بیش از ۱۳ میلیون رأی مردم به عنوان دومین رئیس جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

شهید باهنر نیز حین شهادت ۴۸ ساله بود. او پس از پیروزی انقلاب مسئولیت‌هایی از جمله عضویت در شورای انقلاب، نمایندگی مردم کرمان در مجلس خبرگان، نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، وزارت آموزش و پرورش و دبیرکلی حزب جمهوری اسلامی (پس از شهادت دکتر بهشتی) را برعهده داشت و پس از انتخاب شهید رجایی به ریاست‌جمهوری، از سوی وی به نخست‌وزیری جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد.

 

محل کار شهیدان رجائی و باهنر پس از فاجعه تروریستی هشتم شهریور 1360.

محل کار شهیدان رجائی و باهنر پس از فاجعه تروریستی هشتم شهریور ۱۳۶۰

 

 

-

امام خمینی (ره) طی بیاناتی در جمع اقشار مختلف مردم به مناسبت شهادت آن دو شهید بزرگوار فرمودند: «آقای رجایی و باهنر هر دو شهیدی هستند که با هم در جبهه‌های نبرد با قدرت‌های فاسد هم‌رزم بودند.»

گروهک تروریستی منافقین جریان فاسدی بودند که از ابتدای انقلاب اسلامی بنا را بر مقابله با انقلاب اسلامی و ملت ایران گذاشتند و صدمات زیادی را به کشورمان وارد و منابع انسانی ارزشمند ما را ترور و به شهادت رساندند، بسیاری از مسئولین رده بالای نظام از جمله شهید رجایی و شهید باهنر توسط این جنایتکاران شهید شدند که مردم می‌توانستند امروز از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوند.

 

دولت شهیدان رجایی و باهنر؛ دولت یادگاری تاریخ انقلاب اسلامی/ نماینده مجلس: همه ابعاد جنایت‌های منافقین کوردل در دادگاه منافقین بررسی شود

 

رهبر معظم انقلاب سوم شهریورماه ۱۳۹۵ در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت وقت گفتند: «تجلیل و تکریم می‌کنم یاد شهیدان عزیزمان رجائی و باهنر را که همان‌طور که ایشان اشاره کردند، این دو نفر واقعاً الگو بودند؛ از جهات مختلف، از جهت اخلاص، از جهت پُرکاری. البتّه فرصتی نشد برایشان که چند سالی ادامه بدهند، لکن سالی که نکوست از بهارش پیدا است، نوع کاری که این‌ها میکردند -مخصوصاً مرحوم رجائی که خب مدّت بیشتری هم بودند- نشان میداد که [کار]همین‌جور پیش خواهد رفت؛ اخلاص و علاقه و مردمی‌بودن و تلاش فراوان و [مانند اینها]. لعنت خدا بر دست‌های منافق و جنایتکاری که این دو عزیز را به خاک و خون کشید؛ متأسّفانه امروز برخی از سیاست‌های غربی، سعی می‌کنند این روسیاه‌ها را تطهیر کنند، منافقین را به یک شکلی در موضع مظلومیّت نشان بدهند و برایشان فضای مظلومیّت ایجاد کنند؛ و [البتّه]نخواهند توانست؛ کسانی که هزاران نفر را در داخل کشور از بین بردند، از امام جماعت و امام جمعه تا کاسبِ بازاری تا جوان دانشجو تا پاسدار کمیته تا خانواده‌ای که سر افطار نشسته بودند -و دیگران و دیگران و دیگران، هزاران نفر، حالا من رقم دقیق را نمیدانم- تا رؤسای کشور [مثل]شهید بهشتی و آن شخصیّت‌های برجسته‌ی آن روز که به شهادت رسیدند و تا این دو بزرگوار؛ آن وقت حالا دست‌های سیاسی خبیث و مغرض -چه در خارج کشور، چه دنباله‌هایشان یا دلبستگانشان در داخل کشور- می‌خواهند این‌ها را تطهیر کنند و چهره‌ این‌ها را موجّه نشان بدهند و این‌ها را مظلوم نشان بدهند و در مقابل، خدشه به چهره‌ مبارک و نورانی امام وارد کنند. چهره‌ امام خدشه‌بردار نیست و البتّه مطمئنّاً ناکام بوده‌اند و خواهند بود».

 

-

 

به‌مناسبت این ترور جنایتکارانه همه ساله از دوم تا هشتم شهریور هفته دولت نامگذاری شده تا علاوه بر بررسی عملکرد هیئت وزیران و مرور معایب و مزایای فعالیت وزارتخانه‌ها در دولت‌های مختلف، نقاط ضعف و قوت وضعیت موجود در هر دولتی مشخص شود تا راه خدمت به مردم که توسط شهیدان والامقام رجایی و باهنر گشوده شد همچنان پرافتخار ادامه داشته باشد.

روح‌الله متفکرآزاد در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت بیان کرد: هشتم شهریور به مناسبت شهادت مظلومانه شهید رجایی و شهید باهنر روز دولت نامگذاری شده است. یاد و خاطره این شهیدان والامقام گرامی باد که در راه آرمان‌های ملت بزرگ ایران به شهادت رسیدند.

عضو هیئت رئیسه مجلس دوازدهم با بیان اینکه ترور شهیدان رجایی و باهنر عمق کینه و کدورت جریان نفاق را نشان می‌دهد افزود: منافقین با هر آنچه ملت ایران دوست دارند مقابله کردند و در حالی مورد حمایت برخی دولت‌های غربی قرار دارند که دستشان به خون پاک بیش از ۱۷ هزار ایرانی بیگناه اعم از مرد و زن و پیر و جوان آغشته شده است.

وی گفت: گروهک تروریستی منافقین منفورترین افراد در چشم ملت ایران هستند، البته با شهادت دولتمردانی از جمله شهید رجایی و شهید باهنر نه تنها صدمه‌ای به انقلاب وارد نشد بلکه ریشه‌های این درخت نوپا آبیاری شد و امروز تبدیل به یک قدرت بزرگ منطقه‌ای شده است.

همه ابعاد جنایت‌های منافقین کوردل در دادگاه منافقین مورد بررسی قرار بگیرد

متفکرآزاد با اشاره به برگزاری دادگاه محاکمه اعضای گروهک تروریستی آن را اقدام بسیار مناسب دستگاه قضا و شایسته قدردانی دانست و اظهار داشت: امیدوارم همه ابعاد جنایت‌های منافقین کوردل در این دادگاه مورد بررسی قرار بگیرد و تا آنجا که می‌شود تک تک عناصر منافقین، عاملین و عامرین این ترورها و دولت‌هایی که پشت سر این جنایتکاران از آنها حمایت می‌کنند بازخواست و به سزای اعمال تروریستی خود برسند.

نماینده مردم آذر شهر، اسکو و تبریز در مجلس دوازدهم بیان کرد: از بخش بین‌الملل قوه قضاییه انتظار دارم دادگاه‌های جهانی و بین‌المللی با وکلای کارکشته نیز برای این منافقین کوردل تشکیل بدهند.

 

دولت شهیدان رجایی و باهنر؛ دولت یادگاری تاریخ انقلاب اسلامی/ نماینده مجلس: همه ابعاد جنایت‌های منافقین کوردل در دادگاه منافقین بررسی شود

 

دولت چهاردهم بدون توجه به دعواهای سیاسی تمام‌قد به فکر حل مشکلات مردم باشد

وی گفت: از دولت چهاردهم انتظار داریم بدون توجه به دعواهای سیاسی، جناحی و حزبی، بدون حاشیه و با توجه به چارچوب‌های نظام مقدس اسلامی تمام‌قد به فکر حل مشکلات مردم بخصوص موضوع تورم و گرانی باشد تا از داخل بتوانیم سرمایه اجتماعی نظام را تقویت کنیم.

متفکرآزاد با تاکید بر اینکه دولت شهیدان رجایی و باهنر دولت یادگاری تاریخ انقلاب اسلامی است اظهار کرد: رئیس جمهور شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی نیز مردم‌داری دولت شهید رجایی و باهنر را سرلوحه خود قرار داد و جا پای اخلاص این بزرگواران گذاشت. هر سه بزرگوار برای نظام جمهوری اسلامی ایران دولت‌های یادگاری شدند که امیدوارم دولت چهاردهم و دولت‌های بعدی نیز راه و روش مردم‌دارانه آنها را ادامه بدهند.

انتهای پیام/


برچسب ها: هفته دولت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *