وزیر آموزش‌و‌پرورش: هیچ جامعه‌ای مسیری جز آموزش برای توسعه پیدا نکرده است

19:45 - 05 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۲۵۴
وزیر آموزش‌و‌پرورش: هیچ جامعه‌ای مسیری جز آموزش برای توسعه پیدا نکرده است
وزیر آموزش‌وپرورش، گفت: نعمت خواندن و نوشتن و یادگیری بالاترین نعمتی است که خداوند به انسان عطا فرموده و بالاترین مسئولیت هم معلمی است و هیچ جامعه‌ای مسیری جز آموزش برای توسعه پیدا نکرده است.

خبرگزاری میزان - به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور،  علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش بعدازظهر امروز دوشنبه در نشست استانداران، با حضور وزیر کشور، راجع به تمهیدات لازم در رابطه با بازگشایی مدارس، گفت: راهبری حوزه تعلیم‌وتربیت در استان‌های کشور توسط استانداران اتفاق می‌اُفتد. نعمت خواندن و نوشتن و یادگیری بالاترین نعمتی است که خداوند به انسان عطا فرموده و بالاترین مسئولیت هم معلمی است و هیچ جامعه‌ای مسیری جز آموزش برای توسعه پیدا نکرده است.

وی افزود: اگر عمیق‌تر به نظام تعلیم و تربیت نگاه کنیم، تمام بحران‌های فعلی ناشی از غفلت به نظام تعلیم و تربیت است. کوچک‌انگاری نظام تعلیم و تربیت یکی از غفلت‌های این حوزه است و رئیس‌جمهور در شورای عالی آموزش و پرورش حضور ندارد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: سخنان رهبری در حوزه آموزش‌وپرورش بی‌نظیر است و راه حل ما برای برون‌رفت از مشکلات این است که آموزش و پرورش در صدر مسائل قرار بگیرد.

کاظمی، خاطرنشان کرد: من به عنوان یک سرباز خود را در خدمت وزیر کشور می‌دانم و باید کمک کنیم تا در آستانه سال تحصیلی که بزرگترین پروژه ملی کشور است، بازگشایی آرام، ایمن و کم دغدغه داشته باشیم.

وی افزود: امروز از کمبود اعتبارات و فضای آموزشی و کمبود نیرو رنج می‌بریم و دشمن می‌تواند از کمبود‌ها سوء استفاده کند؛ بنابراین به مدیران خود اعلام کردیم که چگونه با کمبود‌ها کنار بیایند. به بهترین شکل با برنامه‌ریزی فضا‌های موجود را مدیریت خواهیم کرد.

کاظمی با بیان اینکه باید فضای روانی جامعه و معلمان را مدیریت کنیم، گفت که ۸۰ هزار نیروی ورودی از دانشگاه فرهنگیان و خرید خدمتی‌ها در آستانه آغاز سال تحصیلی داریم.

وزیر آموزش و پرورش همچنین اعلام کرد: ۸ هزار کلاس درس و بیش از هزار پروژه در نظام آموزشی داریم و باید هم‌افزا در کنار هم کار کنیم.

کاظمی با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس یک بُعد سخت‌افزاری و یک بُعد نرم‌افزاری دارد، گفت: از امکانات تأمین کتاب گرفته تا بُعد روانی و جو عاطفی در بازگشایی مدارس نظیر آمادگی مدیران، معلمان و خانواده‌ها که در بخش نرم‌افزاری است، می‌توان مانور بازگشایی مدارس را برگزار کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *