برنامه راهبردی سازمان ملل برای مقابله با آبله میمون؛ فیلیپین ۲ مورد جدید ابتلا ثبت کرد

16:31 - 05 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۲۳۲
برنامه راهبردی سازمان ملل برای مقابله با آبله میمون؛ فیلیپین ۲ مورد جدید ابتلا ثبت کرد
سازمان جهانی بهداشت برنامه آمادگی راهبردی و واکنش جهانی را برای مهار شبوع آبله میمون راه‌اندازی کرد.

خبرگزاری میزان - برنامه آمادگی راهبردی و واکنش جهانی از سوی سازمان جهانی بهداشت برای مهار شیوع آبله میمون راه‌اندازی شد.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) امروز یک برنامه آمادگی راهبردی و واکنش جهانی را از طریق تلاش‌های هماهنگ جهانی برای جلوگیری از شیوع و انتقال انسان‌به‌انسان آبله میمون در سطح منطقه‌ای و ملی اجرا کرد.

این طرح دوره ۶ ماهه سپتامبر ۲۰۲۴ (شهریور) تا فوریه ۲۰۲۵ (اسفند) را پوشش می‌دهد و نیاز به بودجه ۱۳۵ میلیون دلاری برای پاسخ از سوی سازمان جهانی بهداشت، کشور‌های عضو، شرکا از جمله مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آفریقا (CDC آفریقا)، جوامع و محققان را پیش‎بینی می‌کند.

درخواست کمک مالی برای آنچه سازمان جهانی بهداشت باید در این طرح ارائه دهد به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

این طرح که مبتنی بر توصیه‌های موقت و دائمی صادر شده از سوی تدروس آدهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، است، بر اجرای راهبرد‌های نظارت جامع، پیشگیری، آمادگی و واکنش تمرکز دارد؛ پیشرفت تحقیقات و دسترسی عادلانه به اقدام‌های متقابل پزشکی مانند آزمایش‌های تشخیصی و واکسن‌ها، به حداقل رساندن انتقال از حیوان به انسان و توانمندسازی جوامع برای مشارکت فعال در پیشگیری و کنترل شیوع.

تلاش‌های واکسیناسیون راهبردی بر روی افراد در معرض خطر، از جمله تماس نزدیک با موارد اخیر و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی، متمرکز خواهد شد تا زنجیره‌های انتقال را قطع کند.

ثبت ۲ مورد جدید ابتلا به آبله میمون در فیلیپین

وزارت بهداشت فیلیپین امروز دوشنبه اعلام کرد که ۲ مورد دیگر ابتلا به نوع خفیف clade ۲ را تأیید کرده است که تعداد موارد ابتلا را به ۳ نفر رساند.

تئودورو هربوسا، وزیر بهداشت فیلیپین، در بیانیه‌ای گفت: ما همچنان شاهد انتقال محلی سویه «clade ۲» در فیلیپین هستیم.

هفته گذشته فیلیپین نخستین مورد ابتلا به آبله میمونی را ثبت کرد؛ این ۳ مورد در سال جاری به این معنی است که فیلیپین از جولای ۲۰۲۲ (تیر ماه ۱۴۰۱) تاکنون ۱۲ مورد تاییدشده آزمایشگاهی داشته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *