اینترنشنال فرق اعدام و قصاص نفس را نمی‌داند؟

15:58 - 05 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۲۳۰
دسته بندی: سیاست ، عمومی
اینترنشنال فرق اعدام و قصاص نفس را نمی‌داند؟
اینترنشنال با انتشار پستی در تلگرام قاتل وکیل شاهرودی را «زندانی» را معرفی کرد و نوشت «حکم اعدام» این فرد اجرا شده است اما حکم اجرا شده «حکم اعدام نبوده» و «قاتل» به درخواست اولیا دم «قصاص نفس» شده است.

خبرگزاری میزان -  در پی اجرای حکم قصاص نفس قاتل وکیل شاهرودی رسانه معاند اینترنشنال با انتشار پستی در تلگرام ضمن یاد کردن فرد قاتل با عنوان «زندانی» نوشت «حکم اعدام» این فرد اجرا شده است.

در مورد حکمی که بامداد امروز به مرحله اجرا درآمد ذکر این نکته ضروری است که حکم اجرا شده «حکم اعدام نبوده» و «قاتل» به درخواست اولیا دم «قصاص نفس» شده است.

البته اینکه خبرنگار رسانه معاند اینترنشنال فرق بین اعدام و قصاص را نداند مورد عجیبی نیست اما در رسانه‌ای که با بودجه و حمایت میلیون دلاری اداره می‌شود چنین خبری قطعا با سیاست گمراهی مخاطب تنظیم شده است.

صبح امروز حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق اکبری، رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: حکم قصاص نفس پرونده قاتل مرحوم محمود رضاجعفر آقایی در ملاء عام و در شهرستان شاهرود اجرا شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود: به موجب دادنامه قطعی صادره از شعبه ۴۹ دیوان عالی کشور قاتل مرحوم محمود رضا جعفر آقایی به جرم قتل عمدی از طریق تیر اندازی با سلاح شکاری به قصاص نفس در ملاء عام محکوم شد که حکم پرونده پس از طی تشریفات قانونی صبح امروز به مرحله اجرا درآمد. 

حجت الاسلام و المسلمین اکبری با اشاره به تلاش‌های بعمل آمده برای کسب صلح و سازش در این پرونده عنوان کرد: سیاست کسب صلح و سازش در پرونده‌ها در دستگاه قضایی استان بعنوان یک اولویت مهم و اساسی است و در این پرونده نیز همکاران حوزه قضایی شاهرود با همراهی افراد صاحب نفوذ و صلح یار آن شهرستان، تلاش برای کسب صلح و سازش را پیگیری و انجام دادند ولیکن اولیای دم مصمم به اجرای حکم قصاص نفس بودند.

گفتنی است وکیل شاهرودی مرحوم محمود رضاجعفر آقایی در مرداد ماه سال ۱۴۰۱ به قتل رسیده بود که بمحض وقوع جرم پرونده قضایی در خصوص دستگیری متهمان این پرونده تشکیل شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *