گفت‌وگو|

پیام‌های عملیات اربعین؛ مهم‌ترین مراکز نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در تیررس حملات حزب‎الله

7:45 - 06 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۲۱۶
پیام‌های عملیات اربعین؛ مهم‌ترین مراکز نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در تیررس حملات حزب‎الله
کارشناس مسائل غرب آسیا، معتقد است که عملیات اربعین ازسوب حزب‌الله لبنان از ابعاد مختلفی دارای اهمیت است و بار دیگر نشان داد که حتی کانونی‌ترین و مهم‎ترین مراکز نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در امان نیستند.

خبرگزاری میزان - حزب‌الله لبنان به‌تازگی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به شهادت فواد شکر، حمله هوایی بزرگی را در عمق اراضی اشغالی آغاز کرده است.

براساس این بیانیه پایگاه‌های میرون، قرارگاه نافیه‌زیف، جعتون، قرارگاه الزاعوره، السهل، کیلع، یواف، نفح، یردن، عین‌زیتیم و راموت‌نفتالی با ۳۴۰ موشک کاتیوشا هدف قرار گرفتند که پاسخی به تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت بود که منجر به شهادت فواد شکر شد.

حزب‌الله همچنین عمق اراضی اشغالی را هدف حمله پهپادی قرار داده و پایگاه‌های عین‌شمیر (پایگاه پدافند هوایی موشکی چندلایه) و گلیلوت (پایگاه اطلاعات نظامی امان) را هدف قرار داد.

نامگذاری عملیات از سوی دبیرکل حزب‎الله لبنان

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‎الله لبنان، ساعاتی پس از انجام عملیات سخنرانی کرده و نام عملیات را اربعین توصیف کرد.

وی گفت: همان‌طور که می‌دانید و همه می‌دانند دشمن اسرائیلی در چند هفته پیش حمله‌ای به ضاحیه جنوبی کرد که از همه خطوط قرمز عبور کرد، تجاوز کرد به ضاحیه جنوبی و ساختمان معروفی را بمباران کرد که منجر به شهادت تعدادی غیرنظامی و همچنین ترور مجاهد بزرگ حاج فواد شکر شد؛ طبیعی است که مقاومت برای تثبیت معادله پاسخ این تجاوز را بدهد و این مسئله‌ای بود که امکان گذشت نداشت.

ابعاد و اهمیت عملیات اربعین علیه رژیم صهیونیستی

درهمین رابطه جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا در گفت‌وگو با میزان ضمن تشریح ابعاد عملیات اربعین، گفت: این نخستین مرحله از عملیات حزب‌الله لبنان در پاسخ به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در ترور فواد شکر بود.

وی با بیان اینکه از نظر نظامی و در شرایط کنونی، عملیات اربعین از بالاترین ارزش نظامی برخوردار است، اظهار کرد: دلیل اهمیت عملیات اربعین از بُعد نظامی این است که تمامی سد‌های دفاعی که صهیونیست‌ها مستقر کرده بودند و آمریکایی‌ها نیز بیشترین کمک و پشتیبانی را برای آن‌ها فراهم کرده بودند تا این سد‌های دفاعی محافظت شود، اما موشک‌ها و پهپاد‌های حزب‌الله از این سد‌ها عبور کردند.

کانونی‌ترین مراکز صهیونیستی هم در امان نیستند

کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه عملیات اربعین موجب شد تا آسیب‌پذیری رژیم صهیونیستی اثبات شود، عنوان کرد: این عملیات اثبات کرد که کانونی‌ترین مراکز رژیم صهیونیستی هم از حملات حزب‌الله لبنان در امان نیستند.

تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل، تاکید کرد: حتی امنیتی‌ترین و باارزش‌ترین مراکز نظامی و راهبردی صهیونیست‌ها آسیب‌پذیر است و این موضوع بسیار مهم است.

قنادباشی با بیان اینکه حزب‌الله در انتخاب زمان عملیات بسیار سنجیده عمل کرد، تصریح کرد: زمانی را که حزب‎الله لبنان برای این عملیات انتخاب کرد بهترین زمان بود و همزمان با مذاکرات آتش‌بس غزه هم بود و می‌توانست بر این موضوع نیز تاثیر داشته باشد و اهرم سیاسی نیز در این عملیات به کار گرفته شد.

حزب‌الله بار دیگر خود را به جهان معرفی کرد

قنادباشی با بیان اینکه حزب‌الله لبنان بار دیگر با این عملیات خود را معرفی کرد، افزود: حزب‌الله با این عملیات خود و دشمن صهیونیستی را معرفی کرد؛ حزب‌الله با هدف قرار دادن اساسی‌ترین مراکز نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بار دیگر به جهان پیام داد که مرکز اصلی تروریسم همین رژیم صهیونیستی است.

به گفته وی، حزب‌الله با این عملیات محل تصمیم‌گیری‌های اقدام‌های تروریستی رژیم صهیونیستی را معرفی کرد.

پیام‌های عملیات اربعین؛ مهم‌ترین مراکز نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در تیررس حملات حزب‎الله

اقدام حزب‎‌الله برای جلوگیری از آسیب به غیرنظامیان

کارشناس مسائل غرب آسیا یکی دیگر از ابعاد عملیات مقاومت لبنان را تلاش حزب‌‎الله برای جلوگیری از آسیب به غیرنظامیان دانست و گفت: این‌که حزب‌الله در این عملیات تلاش کرد تا غیرنظامیان کشته نشوند نیز مهم است و حزب‎الله خود را این‌گونه معرفی کرد که اجازه نمی‌دهد به غیرنظامیان آسیبی وارد شود و در این عملیات هم درصدد یافتن عوامل ترورهاست.

سخنرانی سیدحسن نصرالله؛ از ابعاد مهم عملیات اربعین

قنادباشی در بخشی دیگر سخنرانی سیدحسن نصرالله را درپی عملیات اربعین یک سخنرانی کلیدی توصیف کرد و گفت: دبیرکل حزب‌الله لبنان اهداف عملیات را تشریح کرد که خنثی‌کننده همه دروغ‌هایی بود که صهیونیست‌ها می‌گفتند و همه تصوراتی که آن‌ها از این عملیات ایجاد کرده بودند با سخنرانی سیدحسن نصرالله ابطال شد.

به‌ گفته کارشناس مسائل بین‌الملل، اثبات شد که صهیونیست‌ها چه دستگاه عظیمی برای تحریف واقعیت‌ها دارند.

وی ادامه داد: هشدار حزب‌الله برای ادامه عملیات بار دیگر صهیونیست‌ها را در یک شرایط روانی خاصی قرار داد.

قنادباشی اشاره دبیرکل حزب‌الله را به نام اربعین بسیار مهم توصیف کرد و گفت: این موضوع هم بسیار اهمیت دارد و پشتوانه عظیم و بزرگ ده‌ها میلیونی این حرکت را به نمایش گذاشت.

وی درخواست دبیرکل حزب‎الله را برای پاسخگوکردن رژیم صهیونیستی همسو با درخواست‌های جهانی برای محاکمه این رژیم خواند و اظهار کرد: اگر به سخنرانی دبیرکل حزب‎الله توجه کنید نشان می‌دهد که فردی حکیم درباره ضرورت مجازات سخت این رژیم سخن می‌گوید که خوشبختانه در حال حاضر دادگاه‌های بین‌المللی هم به این نتیجه رسیدند که باید مجازات شود.

کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان گفت: این هم‌سویی و حمایتی که نخبگان از کودکان غزه می‌کنند و دادگاه‌های بین‌المللی را دنبال می‌کنند، خودبه‌خود با دبیرکل حزب‌الله لبنان هم‌سو است و دبیرکل حزب‌الله چیزی جز خواست بین‌المللی برای مجازات رژیم صهیونیستی بیان نمی‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *