دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: هلال‌احمر؛ الگوی حکمرانی مردمی است

14:54 - 05 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۲۱۳
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: هلال‌احمر؛ الگوی حکمرانی مردمی است
حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه در بازدید از درمانگاه‌های هلال‌ احمر در نجف اشرف، از خدمات بی‌نظیر این ارگان مردمی در اربعین تمجید و آن را شایسته تجربه‌نگاری خواند.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از خدمات هلال‌احمر در عراق بازدید و از خدمات ارزنده نیرو‌های خدوم آن و کادر درمان تمجید کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در بازدید از درمانگاه نبا نجف اشرف اظهار کرد: از تعدادی موکب‌هایی که مراکز درمانی هلال‌احمر مستقر هستند از نزدیک بازدید شد، انصافا باید گزارش‌گیری جامع و تجربه نگاری دقیقی از فعالیت‌ها و زحمات هلال‌احمر در ایام اربعین انجام شود و مهمتر اینکه پس از خدمات فوق‌العاده‌ای در ایام حج تمتع داشتند بلافاصله در نجف و کربلا و همه شهر‌های عراق و بین راه مستقر شده و در حال خدمات به زائرین هستند.

دبیر شورای انقلاب فرهنگی با اشاره به امکانات، تجهیزاتی و نیروی انسانی که هلال‌احمر برای خدمت به زائرین پای کار آورده افزود: گزارشی که از هلال احمر دریافت شده بسیار اعجاب‌انگیز است، حضور بیش از ۶ هزار نفر پزشکان، پرستاران و کادر درمان که مخلصانه، فی سبیل الله که با وجود خستگی جسمی متعهدانه خدمت می‌کنند الگوی بی نظیری در حوزه حکمرانی است.

وی افزود: به خدمت گرفتن ۲۰۳ خودروی امدادی و آمبولانس، اعزام ۴۲ تریلی داروی رایگان، ۵۰۰ موکب درمانی در مسیر‌ها و طرح طبیب الدوار مسیر‌های حرکت زائرین و اعزام بیماران و مصدومان به درمانگاه‌ها و بیمارستان امام علی (ع) با تجربه ۱۰ ساله در خدمات اربعین بسیار مورد توجه است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اگر این امکانات و حرکت جهادی هلال‌احمر نبود تعداد فوتی‌های زیادی به دلیل گرمازدگی و شرایط سخت اربعین داشتیم و اینکه هلال‌احمر تا الان و یک روز به مانده به اربعین، خدمات درمانی، دارویی، امدادی و ... ارائه کرده، بعلاوه خدمات در داخل ایران و مرز‌ها که این سازمان را به یک الگو تبدیل کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه تاکید کرد: اقدامات هلال احمر باید به یک الگوی مردمی تبدیل و تجربه نگاری و تدوین شود و یه عنوان یک نظریه در دانشگاه‌ها تدریس شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: الگوی حکمرانی مردمی‌که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) همواره بر آن تاکید دارند در هلال احمر اجرا می‌شود، جا دارد از زحمات کولیوند که فرماندهی هلال‌احمر را بر عهده دارند و اکنون در کربلا حضور دارند قدردانی شود.

وی همچنین در پایان از زحمات مرعشی که مدیریت خدمات اربعین را بر عهده دارند، از همه هلال احمری‌ها، کادر درمان همه مردم و همه خیرین که کمک می‌کنند هلال‌احمر این اقدامات را انجام دهد تقدیر کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: اربعین 1403

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *