عبور مصرف برق کشور از ۷۵ هزار مگاوات در آغاز هفته نخست شهریور

15:42 - 04 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۰۷۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
عبور مصرف برق کشور از ۷۵ هزار مگاوات در آغاز هفته نخست شهریور
مدیر بهره برداری و کنترل شبکه برق کشور گفت: با توجه به افزایش دما در کشور پیش‌بینی می‌شود در هفته اول شهریوماه میزان مصرف برق در کشور از مرز ۷۵ هزار مگاوات عبور کند.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مازیار جمشیدی مدیربهره برداری و کنترل شبکه برق کشور در خصوص افزایش دمای هوا در کشور گفت: در هفته اول شهریور ماه قرار داریم و افزایش دمای هوا همچنان ادامه دارد به گونه‌ای که از امروز تا پایان هفته جاری شاهد افزایش دمای هوا و به نسبت آن افزایش میزان مصرف برق در کشور خواهیم بود.

مدیربهره برداری و کنترل شبکه برق کشور ادامه داد: امروز نسبت به شنبه و جهارشنبه هفته گذشته میزان مصرف برق در کشور حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ مگاوات افزایش داشته است و پیش‌بینی می‌شود که میزان مصرف برق در کشور از مرز ۷۵ هزار مگاوات عبور کند.

جمشیدی در ادامه از هموطنان درخواست کرد: با توجه به افزایش دما در کشور همچنان از هموطنان درخواست داریم، با انجام امور ساده‌ای همانند استفاده از دور کند در کولر‌های آبی و تنظیم دمای کولر‌های گازی بر روی ۲۴ درجه در ساعات اوج مصرف روزانه (۱۳-۱۷) و اوج مصرف شبانه (۳۰/۱۹ و ۲۲) صنعت برق کشور را در حفظ پایداری شبکه برق و تامین برق پایدار یاری کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *