انتخابات آمریکا|

ورود مبارزه انتخاباتی آمریکا به چرخه پایانی؛ ۵ مامور سرویس مخفی به مرخصی اجباری رفتند

16:10 - 03 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۹۷۱
ورود مبارزه انتخاباتی آمریکا به چرخه پایانی؛ ۵ مامور سرویس مخفی به مرخصی اجباری رفتند
رقابت نامزد‌های انتخاباتی آمریکا با نزدیک شدن به زمان انتخابات، حساس‎‌تر شده و ۲ طرف در تلاش برای بهبود جایگاه خود هستند.

خبرگزاری میزان - رقابت نامساعد و غیرقابل پیش‌بینی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در حال وارد شدن به آخرین مرحله خود است.

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد انتخاباتی حزب دموکرات، به دنبال تقویت شتاب کنوانسیون ملی دموکرات‌هاست و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه، خطوط حمله لفظی و انتقاد خود را تقویت می‌کند.

اکنون دموکرات‌ها در حال تهاجم هستند و به نقشه میدان نبرد گسترده‌ای چشم دوخته‌اند که می‌تواند مسیر‌های جدیدی را تا ۲۷۰ رای کالج الکترال دربر گیرد.

با پایان یافتن کنوانسیون‌ها، لحظه بعدی تعیین‌کننده رقابت در تقویم، مناظره ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور) آن‌ها به میزبانی‌ اِی‌بی‌سی است؛ کمپین‌ها هر دو درباره شرکت در مناظره دوم بحث کرده‌اند، اما جزئیات مکان، زمان و میزبانی هنوز مشخص نشده است.

برخلاف مناظره بین دونالد ترامپ و بایدن، هیچ کس مطمئن نیست که مناظره‌های پاییز امسال چگونه پیش خواهد رفت.

۵ مامور سرویس مخفی به مرخصی اجباری فرستاده شدند

رسانه‌های آمریکایی گزاش دادند که درپی ترور نافرجام ترامپ، دستکم ۵ نفر از اعضای سرویس مخفی آمریکا، به مرخصی اجباری فرستاده شدند.

از جمله این افراد رئیس دفتر سرویس مخفی پیتزبورگ است، ۳ نفر دیگر نیز از همین دفتر سرویس مخفی هستند و یک نفر دیگر از اعضای تیم حفاظت ترامپ است.

پیشتازی اندک هریس از ترامپ در چند نظرسنجی

در حال حاضر، نظرسنجی‌های انجام شده از سوی یوگاو/سی‌بی‌اس، کالج امرسون و نیویورک تایمز/کالج سینا نشان می‌دهد که هریس در نظرسنجی‌های سراسری اندکی از ترامپ جلوتر است.

 این مورد حتی در برخی از ایالت‌های نوسانی نیز وجود دارد؛ اعداد و ارقام نسبت به یک ماه پیش که ترامپ از برتری قابل‌توجهی نسبت به جو بایدن برخوردار بود، بسیار تغییر کرده است.

همچنین نتایج یک روند نظرسنجی «فیوچر فوروارد» نشان می‌دهد که رقابت میان هریس و ترامپ بسیار نزدیک است.

جورجیا؛ مقصد بعدی هریس و تیم والز

هریس و تیم والز، پس از اتمام کنوانسیون ملی حزب دموکرات، تجمع‌های انتخاباتی خود را در ایالت جورجیا برگزار خواهند کرد.

نامزد دموکرات و معاون وی در تور جورجیا در چند منطقه توقف خواهند داشت.

علاوه بر تور انتخاباتی، هریس و والز هفته آینده اولین مصاحبه مشترک خود را ضبط می‌کنند و در جمع‌آوری‌های مالی متعددی که به احتمال زیاد در نیویورک، کالیفرنیا، فلوریدا و جورجیا برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *