تاکید عراقچی بر جایگاه ویژه ونزوئلا در سیاست خارجی ایران

11:46 - 03 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۹۱۳
تاکید عراقچی بر جایگاه ویژه ونزوئلا در سیاست خارجی ایران
وزیر خارجه ونزوئلا و وزیر امور خارجه در رایزنی تلفنی، همکاری‌های دوجانبه را بررسی و بر پیشبرد موضوع‌های در دستورکار تاکید کردند.

خبرگزاری میزان - ایوان خیل پینتو، وزیر خارجه ونزوئلا در تماسی تلفنی با سیدعباس عراقچی، ضمن تبریک انتخاب وی به‌عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ابراز اطمینان کرد که پیگیری توافقنامه‌ها و اسناد همکاری‌های دوجانبه در دولت جدید مورد اهتمام ویژه مقام‌های ۲ کشور خواهد بود.

ایوان خیل پینتو با ابلاغ سلام‌های گرم و مراتب تبریک نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا به مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور از اراده کشورش برای تداوم همکاری و پیشبرد موضوع‌های در دستورکار روابط با ایران خبر داد.

عراقچی نیز با تشکر از پیام تبریک رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ونزوئلا، این کشور را دارای جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی ایران دانست و بر تداوم نگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران به منطقه آمریکای لاتین خاصه ونزوئلا در دولت جدید تاکید کرد.

وزیر امور خارجه، با اشاره به پیام تبریک پزشکیان به مناسبت انتخاب مجدد نیکلاس مادورو در انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا، هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی این کشور دوست را محکوم کرد.

وزیران امور خارجه ایران و ونزوئلا آمادگی ۲ دولت برای تبادل هیئت‌های بلندپایه و ادامه گفت‌وگو‌ها به‌منظور پیشبرد موضوع‌های در دستورکار روابط دوجانبه و یافتن زمینه‌های جدید همکاری را ابراز داشتند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *