پیام تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت مرحوم سلیمی آشتیانی

16:00 - 02 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۸۱۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
پیام تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت مرحوم سلیمی آشتیانی
رئیس جمهور در پیامی درگذشت خیر نیک‌اندیش زنده‌یاد «سلیمی آشتیانی» را به خانواده آن مرحوم و اعضای جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور تسلیت گفت.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی دولت،  مسعود پزشکیان در پیامی با تسلیت درگذشت خیر نیک‌اندیش زنده‌یاد «سلیمی آشتیانی» تصریح کرد: بدون تردید خدمات ارزشمند این انسان متعهد و نیکوکار در عرصه‌های مختلف به ویژه در امر مدرسه‌سازی برای برقرای عدالت آموزشی، نکویادگاری جاویدان برای ایران عزیز و باقیات صالحات ارزشمندی برای آن مرحوم خواهد بود.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت انسانی وارسته و خیری نیک‌اندیش زنده‌یاد "سلیمی آشتیانی" موجب تاسف و تالم فراوان اینجانب شد.

بدون تردید خدمات ارزشمند این انسان متعهد و نیکوکار در عرصه‌های مختلف به ویژه در امر مدرسه‌سازی برای برقرای عدالت آموزشی، نکویادگاری جاویدان برای ایران عزیز و باقیات صالحات ارزشمندی برای آن مرحوم خواهد بود.

اینجانب ضایعه درگذشت این خیر بزرگوار را به خانواده آن مرحوم و اعضای جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت می‌نمایم.

هاشم سلیمی‌آشتیانی، خیر خوشنام تهرانی و از ببنیانگذاران جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور و مجمع خیرین سلامت کشور، مجمع خیرین کشور، جامعه خیرین حامی معلولان کشور، جامعه خیرین مسجدساز کشور، انجمن خیرین مسکن‌ساز ایران و بسیاری از تشکل‌ها و محافل خیری در ایران، صبح امروز - دوم شهریور - به دلیل ابتلا به سرطان خون در ۶۶سالگی در بیمارستان شریعتی تهران درگذشت.

سلیمی‌آشتیانی از جمله چهره‌های ماندگار خیرین است که از دهه ۱۳۷۰ شمسی نسبت به سازماندهی و ساماندهی فعالیت‌های خیری اقدام کردند و با ایجاد جوامع خیری تخصصی، ضمن یاری‌رساندن به دولت در بحث رفع کمبود‌ها و مشکلات سخت‌افزاری، تلاشی مشاعف برای رفع محرومیت از جامعه کم‌برخوردار کشور داشتند.

مرحوم سلیمی‌آشتیانی علاوه بر حضور مؤثر و مستمر در حوزه خیرین سلامت کشور و تجهیز و بازسازی بیمارستان‌های مختلف، بیش از ۲۰ باب مدرسه خیری را احداث و اهدا کرد و در ساخت بیش از ۲۰۰ مدرسه خیری نقش اساسی و اصلی را به‌عهده گرفت.

 انتهای پیام/


برچسب ها: رئیس جمهور

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *