وزیر کشور از بازگشت دو میلیون زائر کربلا به کشور خبر داد

16:01 - 02 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۸۰۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
وزیر کشور از بازگشت دو میلیون زائر کربلا به کشور خبر داد
وزیر کشور از خروج ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از زائران از مرز‌های ۶ گانه کشور به سمت عراق خبر داد و گفت: از این تعداد تاکنون ۲ میلیون نفر به کشور برگشته‌اند.

خبرگزاری میزان - وزیر کشور در حاشیه بازدید از مرز خسروی و منذریه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به برنامه ریزی خوب ستاد اربعین استان کرمانشاه و شهرستان قصرشیرین و زیرساخت‌های خوبی که در این مرز ایجاد شده است، گفت: در مجموع ۱۵ درصد زائران از مرز خسروی تردد کردند که از تردد‌های انجام شده ۴۵۰ هزار نفر از این پایانه مرزی خارج و ۲۰۰ هزار نفر وارد شده‌اند که پیش‌بینی می‌شود به ۹۰۰ تا ۹۵۰ هزار نفر برسد.

اسکندر مومنی افزود: برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده که مرز رسمی خسروی برای کاروان‌های زیارتی حج و زیارت در طول سال دایمی و از آن استفاده شود.

مومنی افزود: با تسهیلاتی که فراهم شده مشکل خاصی در عبور و مرور نداریم و زائران نیز همکاری خوبی داشته اند.

وزیرکشور گفت: در مرز خسروی با توجه به اینکه تردد زائران با خودرو‌های شخصی به سمت پایانه‌ها بیشتر بوده از این رو پارکینگ‌هایی پیش بینی شده است و نگرانی نداریم.

مومنی گفت: با توجه به اینکه این مرز سه سال است بازگشایی شده از این رو نیاز است که در اولویت قرار گیرد.

وی با توصیه زائران که سفر خود را به اربعین موکول نکنند از تداوم خدمات‌رسانی تا ۲ روز بعد از اربعین خبر داد.

وزیر کشور در پایانه شهید سلیمانی مرز مهران با زوار گفت‌وگو کرد

اسکندر مومنی وزیر کشور در بدو ورود به شهرستان مهران، به اتفاق حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام از پایانه شهید سلیمانی بازدید و با زوار گفتگو کرد.

وی در جریان این بازدید به میان زائران رفت و پای صحبت‌های زائرانی نشست که یا درحال عبور از مرز برای پیوستن به امواج میلیونی زائران امام حسین (ع) در عراق بودند، یا از سفر اربعین به کشور باز می‌گشتند.
وزیر کشور در جریان این بازدید در جمع خبرنگاران هم حضور یافت و در اظهاراتی گفت، با اینکه ٤٨ درصد کل تردد در بین مرز‌های شش‌گانه کشور در مرز مهران انجام می‌شود، خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌ها و تمهیدات اتخاذ شده و زیرساخت‌های خوب، تردد در این مرز روان انجام می‌شود.

وزیر کشور عنوان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با مقامات کشور عراق، در آن سوی مرز ایران، مشکلی نداریم و زوار با آسایش و آرامش می‌توانند سفر خود را مدیریت کنند.
بازدید از میدان اربعین و همچنین شرکت در نشست ستاد اربعین از دیگر برنامه‌های سفر وزیر کشور به شهرستان مهران است.

مومنی همچنین از همه دست اندرکاران ستاد مرکزی اربعین و استان‌های مرزی با عراق قدردانی کرد.

 انتهای پیام/


برچسب ها: وزیر کشور

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *