امین حسین رحیمی وزیر دادگستری شد

15:44 - 31 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۵۷۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
امین حسین رحیمی وزیر دادگستری شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به امین حسین رحیمی به عنوان وزیر دادگستری اعتماد کردند.

خبرگزاری میزان -محمدباقر قالیباف در جلسه علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه، ۳۱ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، نتیجه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی دادگستری را قرائت کرد.

نمایندگان مجلس با ۲۶۸ رای موافق تصدی وزارت دادگستری را به رحیمی سپردند.

امین‌حسین رحیمی (زاده ۱۳۴۷ در ملایر) سیاستمدار ایرانی است که در دولت سیزدهم سمت وزیر دادگستری را برعهده دارد. او معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه از خرداد ۱۳۹۹ تا شهریور ۱۴۰۰ بوده‌است. وی پیش از این نماینده شهرستان ملایر در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی و دادستان دیوان محاسبات کشور در مجلس نهم بود. وی همچنین در ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ به عنوان وزیر دادگستری پیشنهادی دولت سیزدهم توسط سید ابراهیم رئیسی به مجلس معرفی شد.

امین‌حسین رحیمی توانست در هشتمین دوره انتخابات مجلس با مجموع ۳۴ هزار و ۳۴۳ رأی از ۱۰۵ هزار و ۳۵۲ آرای مأخوذه به عنوان نماینده اول مردم شهرستان ملایر به مجلس هشتم راه یابد. تحصیلات وی کارشناس ارشد حقوق عمومی از دانشگاه تهران است. او عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس هشتم سخنگوی این کمیسیون و عضو هیئت تطبیق و بررسی مصوبات دولت با قوانین بود. او در کارنامه کاری خود سمت‌هایی چون: قاضی، معاون رئیس کل دادگاه انقلاب تهران و دادگاه‌های عمومی و عضو هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین در مجلس نهم را نیز دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *