افشاگری درباره ابعاد تجاوز جنسی در ارتش آمریکا؛ پنتاگون آمارها را تقلیل می‌دهد

14:38 - 31 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۵۴۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
افشاگری درباره ابعاد تجاوز جنسی در ارتش آمریکا؛ پنتاگون آمارها را تقلیل می‌دهد
بررسی‌ها درباره موضوع تجاوز جنسی در ارتش آمریکا نشان می‌دهند که آمار پنتاگون در این باره بسیار کمتر از مقیاس واقعی بحران است.

خبرگزاری میزان – جدیدترین گزارش‌ها نشان می‌دهند که شیوع بحران تجاوز جنسی در ارتش آمریکا در جریان جنگ ادعایی جهانی علیه تروریسم و پس از آن، احتمالا ۲ تا چهار برابر بیشتر از تخمین‌های وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) است.

به گزارش میلیتاری تایمز، براساس گزارش پروژه هزینه‌های جنگ (Costs of War) در موسسه واتسون دانشگاه براون، بیش از ۷۵ هزار و ۵۰۰ مورد تجاوز جنسی در ارتش آمریکا در سال ۲۰۲۱ وجود داشت که بیشتر از تخمین پنتاگون در همان سال است.

پنتاگون شمار تجاوز‌های جنسی در ارتش آمریکا را در سال ۲۰۲۱ حدود ۳۵ هزار و ۹۰۰ مورد اعلام کرده بود.

محققان پروژه یادشده همچنین تخمین زدند که بیش از ۷۳ هزار و ۶۰۰ مورد تجاوز جنسی در ارتش آمریکا در سال ۲۰۲۳ رخ داده است که تعداد قابل توجهی بالاتر از تخمین وزارت دفاع این کشور است؛ پنتاگون شمار تجاوز‌های جنسی رخ داده در سال ۲۰۲۳ را حدود ۲۹ هزار مورد اعلام کرد.

در این گزارش آمده است که به‌طور متوسط در طول جنگ در افغانستان، ۲۴ درصد از زنان فعال و ۱.۹ درصد از مردان وظیفه ارتش آمریکا تجاوز جنسی را تجربه کردند؛ اقلیت‌های نژادی نیز با خطر تجاوز جنسی بیشتری روبرو بوده‌اند.

گزارش پروژه هزینه‌های جنگ همچنین نشان می‌دهد که داده‌های مربوط به تجاوز جنسی در دوره اولیه جنگ‌های پس از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۳ (۲۰ شهریور ۱۳۸۲) نسبت به سال‌های بعد کمتر قابل اعتماد است، زیرا این داده‌ها فقط پس از تاسیس دفتر پیشگیری و پاسخ به تجاوز جنسی وزارت دفاع آمریکا به‌طور نظام‌مند پیگیری شد.

با وجود این، گزارش‌های مستقل و داده‌های سازمان‌های فعال در زمینه رسیدگی به وضعیت بازماندگان تجاوز جنسی، نشان‌دهنده افزایش چنین حوادثی پس از حمله ارتش آمریکا به افغانستان است؛ آخرین گزارش سالانه وزارت دفاع آمریکا درباره تجاوز جنسی در ارتش این کشور، مدعی کاهش شیوع تجاوز جنسی برای نخستین بار در یک دهه گذشته شد.

بررسی داده‌های مستقل نشان داد که دامنه ۲ تا چهار برابر بیشتر از آمارهای واقعی مربوط به تجاوز جنسی در ارتش آمریکا، ممکن است محافظه‌کارانه باشد و در نهایت، برآورد‌ها نشان می‌دهند که شیوع تجاوز جنسی ۱۰ برابر بیشتر از ارقام وزارت دفاع است.

براساس داده‌های جدید پنتاگون، کمتر از نیمی از زنان در ارتش به مقام‌های ارشد این نهاد برای مدیریت درست گزارش‌های تجاوز جنسی اعتماد دارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *