گفت‌وگو|

پای صحبت یک پزشک جانباز؛ گلایه از کمبود دارو، جایگاه پزشک و کاهش تعرفه‌ها

9:00 - 02 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۵۲۶
پای صحبت یک پزشک جانباز؛ گلایه از کمبود دارو، جایگاه پزشک و کاهش تعرفه‌ها
یک پزشک جانباز کمبود دارو، کاهش تعرفه‌های پزشکی را بخشی از مشکلات پزشکان دانست و گفت: جایگاه واقعی پزشک در جامعه از بین رفته که این مورد نیز یکی از مشکلات ما محسوب می‌شود.

خبرگزاری میزان - یکم شهریور ماه به مناسبت زادروز حکیم بوعلی سینا به عنوان روز پزشک نام‌گذاری شده است تا بهانه‌ای برای تقدیر از زحمات بی منت پزشکان و بررسی دغدغه‌هایشان باشد.  

به همین مناسبت به گفت‌وگو با حمیدرضا ادراکی پزشک جانباز درصد ۷۰ که در سال ۶۲ در عملیات خیبر از ناحیه پا به درجه جانبازی رسید و هم اکنون متخصص رادیولوژی است، پرداختیم.

این پزشک در گفت‌‌وگو با میزان درباره دلیل حضورش در جبهه توضیح داد: زمانی که به جبهه اعزام شدم دانشجوی پزشکی بودم و در آن زمان که تعدادی از افراد برای ارائه کمک در زمینه امور اولیه پزشکی به جبهه می‌رفتند، من نیز احساس تکلیف کردم و اعزام شدم.

وی کمبود دارو، کاهش تعرفه‌های پزشکی، از بین رفتن جایگاه واقعی پزشکی را بخشی از مشکلات جامعه پزشکی دانست و افزود: پزشکان با ایثارگری و تلاش بسیار در حال فعالیت هستند و امیدواریم که پزشکی به جایگاه خودش برگردد و به رفع مشکلات جامعه پزشکی توجه شود.

این متخصص رادیولوژی درباره چالش‌های پزشکی با وجود جانبازی گفت: پزشکان جانباز و معلول در کشور ما تسهیلاتی که در کشور‌های دیگر به پزشکان دارای معلولیت ارائه می‌شود را دریافت نمی‌کنند‌، همچنین شهر برای تردد جانبازان و معلولان مناسب‌سازی نشده و برای رفت و آمد این افراد مناسب نیست.

انتهای پیام/

 

 

 


برچسب ها: پزشکان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *