توضیح رئیس مجلس در مورد نحوه اخذ رأی اعتماد وزرای پیشنهادی

11:02 - 31 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۴۵۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
توضیح رئیس مجلس در مورد نحوه اخذ رأی اعتماد وزرای پیشنهادی
رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد نحوه اخذ رأی اعتماد وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم توضیحاتی را ارائه کرد.

خبرگزاری میزان - منصور علیمردانی در نشست علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه، ۳۱ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی در قالب بند‌های (۶)، (۹) و (۱۲) اصل (۳) و اصول (۲۰) و (۲۲) و (۶۷) و بند (۹) اصل (۴۳) قانون اساسی اظهار کرد: آقای علی آبادی ما به شما رأی خواهیم داد تا مانع تشکیل دولت وفاق ملی نشوید، اما مطمئن باشید اگر حقوق مردم در وزارت نیرو رعایت نشود از تمام ابزار قانونی خود برای احقاق حقوق ملت استفاده خواهیم کرد. شما در دوره وزارت صمت از حقوق مجموعه تحت مدیریت خود دفاع نکردید و نتوانستید رضایت مردم، نمایندگان و معدن‌داران و صنعتگران را به دست بیاورید.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس ادامه داد: برخلاف ماده (۲۵) قانون بهبود کسب و کار نتوانستید از حقوق تولیدکنندگان صنعتی دفاع کنید و برق آن‌ها قطع شد و آن‌ها را به خاک سیاه نشاند و برای جبران خسارت ناشی از قطعی برق که تأکید همان قانون است هیچ اقدامی به عمل نیاوردید، شهرک‌های صنعتی در منطقه ما با قیمت بالای ۳۰ میلیون تومان درمترمربع معامله می‌شود، سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان نمایشی است. ثبت‌نام خودرو با دلار ۴۲۰۰ تومانی شده است، اما الان بعد از ۶ سال آمده‌اند و اعلام می‌کنند که باید ۳ برابر پول ایرانی با کدملی بدهید و متأسفانه به این موضوعات رسیدگی نشده است، اگر قرار است همین روند در وزارت نیرو ادامه پیدا کند ما نمی‌توانیم آن را تحمل کنیم.

عباس گودرزی در تذکری گفت: شنیدم که قرار است یک جا رأی‌گیری شود، اما بر اساس ماده ۲۰۴ به صراحت آمده است هر یک از وزیران به تفکیک برنامه در برگه‌های جداگانه یا دستگاه الکترونیکی ثبت‌نام نماید، خواهشمندم در موقع رأی‌گیری هر وزیر تک به تک برگه‌های توزیع شود تا آیین‌نامه رعایت شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس خطاب به قالیباف افزود: روز گذشته تذکر ماده ماده ۲۹ مدنظر داشتم و خطا از من بود که اسم ماده را نیاوردم و تلاش ما بر این است که در چهارچوب تذکر و اخطار صحبت کنیم.

رحمت‌الله نوروزی در تذکری گفت: از همه عزیزان عذرخواهی می‌کنم که از صحبت‌های بنده برداشت دیگری شده و باعث ناراحتی عزیزان گردیده است، منظور بنده امنیت مرز‌های شرقی بوده است که به دلیل خالی شدن مرز‌های شرقی مشکلاتی برای همه ایرانیان ایجاد خواهد شد، حضرت آقا فرمودند سیستانی‌ها و بلوچی‌ها جزء وفادارترین اقوام به نظام و انقلاب بوده و هستند. در سال گذشته برای تأمین بودجه جهت آب از دریای عمان به سیستان هم در کمیسیون تلقیق و هم بودجه تلاش کردم. بنده ارادتمند همه عزیزان هستم و به اقای علی آبادی هم اعلام کرده‌ام که توجه خاصی به سیستان و بلوچستان درخصوص کمبود آب داشته باشند.

قالیباف در پاسخ به تذکر عباس گودرزی گفت: در ماده ۲۰۴ که جنابعالی بیان کردید کارت‌های رأی گیری وزرا باید تک به تک توزیع شود چنین چیزی در آئین نامه نیست، در همان ماده ۲۰۴ آیین نامه آمده است «رئیس جمهور می‌تواند با استفاده از وقت وزیران در پایان و به طور یکجا از آن‌ها دفاع نماید پس از آن رأی گیری به عمل می‌آید و شمارش و اعلام نتیجه آن پس از رأی گیری برای همه اعلام می‌شود» این موردی که جنابعالی بیان کردید در آئین نامه نیست و من نیز در جای خود توضیح لازم را خواهم داد. در خصوص شیوه رأی گیری که به خاطر اینکه وقت گرفته نشود حتما با کارت خواهد بود و چگونگی آن را نیز عرض خواهم کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دولت چهاردهم

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *