نماینده موافق: جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای عبور از تنش و ابرچالش آب و برق در کشور ضروری است

9:26 - 31 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۴۱۳
دسته بندی: سیاست ، عمومی
نماینده موافق: جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای عبور از تنش و ابرچالش آب و برق در کشور ضروری است
نماینده مردم علی‌آباد در مجلس با بیان اینکه کشور در ۲ حوزه آب و برق دچار چالش شده، گفت: جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای عبور از تنش و ابرچالش آب و برق در کشور ضروری است.

خبرگزاری میزان - رحمت الله نوروزی در نشست علنی صبح امروز (سه چهارشنبه، ۳۱ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه‌های عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی نیرو، گفت: به یقین انتخاب وزیری توانمند برای وزارتخانه نیرو با توجه به بحران شدید آب و برق در تمامی کشور و حتی با همسایگان بسیار ضروری است چرا که ما در این حوزه علاوه بر داخل کشور با همسایگان نیز دچار تنش و چالش شده ایم.

وی در ادامه به برخی از مشکلات حوزه نیرو، اشاره کرد و افزود: عدم بهره برداری نیروگاه ها، ناتوانی در سرمایه گذاری برای بروز کردن تجهیزات و کاهش تصدی گری، وارد کردن بخش خصوصی به جریان تولید انرژی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است از جمله مواردی است که حل آن‌ها نیازمند داشتن مدیری توانا و کارآمد است چرا که تنها در این صورت می‌توان مشکلات عدیده صنعت برق و آب را کاهش داد.

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی تولید آب و برق با کمک صندوق توسعه ملی را ضرورتی غیرقابل اجتناب دانست و ادامه داد: کمبود آب و مشکلات پیرامون آن سبب شده مردم از شرق به سمت دیگر شهر‌ها و بیشتر به سمت استان گلستان مهاجرت کنند بنابراین باید به وزارتخانه نیرو به عنوان یک وزارتخانه مهم و حتی امنیتی، اقتصادی و توسعه گرا نگاه کرد.

نوروزی اضافه کرد: اصلاح سیاست الگوی کشت و افزایش بهره وری، ضعف دولت‌ها در دیپلماسی آب و عدم حل و فصل مشکل ایجاد شده با همسایگان در حقآبه هیرمند و ارس از جمله مسائلی است که آقای علی آبادی باید برای حل و فصل آن قول دهد.

وی مطرح کرد: اقتصاد آب، بهره وری بهینه از آب، توسعه آبیاری تحت فشار و قطره‌ای با هدف جلوگیری از هدررفت آب و افزایش سهم و حقآبه کشاورزان از جمله مسائل مهمی است که باید به آن‌ها با هدف ایجاد رفاه عمومی و رونق اقتصادی و کشاورزی توجه کرد. /

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *