نماینده موافق: عملکرد وزیر پیشنهادی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دوران مسئولیت در خوزستان قابل قبول بود

17:19 - 30 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۳۵۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده موافق: عملکرد وزیر پیشنهادی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دوران مسئولیت در خوزستان قابل قبول بود
نماینده مردم اندیمشک در مجلس، در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: عملکرد صالحی امیری در دوران مسئولیتش در خوزستان بسیار قابل قبول بوده است.

خبرگزاری میزان - جهانبخش قلاوند در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه، ۳۰ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: جناب آقای صالحی امیری شما نامزد میراث‌داری از فلات فرهنگی ایران با بسی فراتر از ایران کنونی هستید، فلات پیچیده، شگفت‌انگیز، تاریخی، به عنوان مفصل و لولای تمدن‌های باستانی، هزاران سال پیش تحول در آموزش و کشاورزی، علوم و فنون در این سرزمین شکل گرفته و نهال فرهنگ و تمدن جهان از این خاک برخاسته است. فرهنگ و آیین و دین مردم همواره الهام بخش، پویا و پیشرو بوده است. شما متولی این ساختار بزرگ هستید و حتماً شنیده‌اید که این شعر فارسی را که بر سر در دیوار‌ها و نهاد‌های بین‌المللی هک شده است مبنی بر اینکه «شکّرشکن شونـد همه طوطیان هـنـد/ زین قند پارسی که به بنگاله می‌رود» امروز شما متولی این گرز بلند فرهنگی ایران هستید، شما میراث‌دار جهانگیرترین شاعران و نویسندگان و ادیبان و هنرمندان و مرزداران ایمان و آیین هستید.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صنعت توریسم و گردشگری در افزایش درآمد ملی و توسعه اشتغال اثرات گسترده‌ای دارد. از ظرفیت‌های توریسم در حوزه‌های فرهنگی، مذهبی، زیارتی، سیاحتی، ورزشی، گردشگری سلامت، کشاورزی و طبیعی استفاده نمی‌شود. میراث فرهنگی و باستانی ما چند دهه مورد هجوم سارقان و حفاران قرار گرفته است و این‌ها مسئولیت دارد. در و دیوار‌ها شهر‌ها و روستاها، طبیعت، رودخانه‌ها و دریاچه‌ها و حتی مزارع ما مزیت‌های فرهنگی و گردشگری بسیاری دارد و باید سهم خود را در اقتصاد ملی ایفا کنند. من همینقدر بگویم و اطلاع موثق دارم در سال‌هایی که ایشان در خوزستان مسئولیت داشتند و به عنوان فردی که در عرصه‌های مختلف مسئولیت داشتند، دفاع از مرز‌ها و امنیت ما و استانی که تمام ابعاد آن امنیتی است را انجام داده و به یقین کار کمی نبوده است لذا حیف است که ایشان را با این الفاظ و حرف‌ها زیر سوال ببریم.

وی گفت: در دفاع از کلیت دولت باید عرض کنم ما دولت ملی، دولت همدلی، دولت همراهی، دولت عملگرا و باتقوا در پیش داریم و لازم است مجلس همراهی کند. این دفاع از کلیت دولت به معنای آن نیست که وزرای معرفی شده بی‌عیب هستند. هیچ‌کس حتی آن‌هایی که مدعی هستند بی‌عیب و نقص نیستند. باید وضعیت کشور و شرایط داخلی و بیرونی را در نظر گرفت و شرایطی که مردم با امید به اینکه تحولی در عرصه عمل و اقتصاد رخ خواهد داد به صحنه آمده و حمایت کردند لذا ما و مجلس باید پاسخ درخور و شایسته‌ای داشته باشیم.

قلاوند گفت: همچنین حتماً نمایندگان باید تشریک مساعی با دولت داشته و همگام باشند چرا که بعد از رأی آقای صالحی امیری مهمان خانه ملت خواهی بود و کار وزارتخانه گسترده است ضمن آن که پرداختن به حرف‌هایی که نه تقوا اجازه می‌دهد نه امنیت ملی و انعکاس آن در تریبون ملی بحران اخلاقی است و توصیه می‌کنم بی‌ترس و بی باک و هراس قضاوت نکنید و در واقع کرام الکاتبین باشیم نه خراب‌الکاتبین. دوستان عزیز، جناب آقای خضریان عزیز، الله الله، کرام‌الکاتبین باشیم، خراب‌الکاتبین هرگز.

وی گفت: در جمع‌بندی نهایی صحبتم می‌گویم ایران از دوران باستان تاکنون یکی از سرچشمه‌های انتشار پاکی و پهلوانی و فرهنگ بوده است و ما باید منش پهلوانی خود را نشان دهیم. فردوسی می‌فرماید ندانی که ایران نشست منست/ جهان سر به سر زیر دست منست/ هنر نزد ایرانیان است و بـــس/ ندادند شـیر ژیان را بکــس/ همه یکدلانند یـزدان شناس/ بـه نیکـی ندارنـد از بـد هـراس. همه سربه سر تن به کشتن دهیم / از آن به که ایران به دشمن دهیم. برادران عزیز، نمایندگان گرامی و دولتیان عزیز، مردم منتظر روز‌های خوش خدمت هستند، این فرصتی که پیش آمد و دولت در حالت اضطرار تشکیل شده است، کمک کنید با همدلی و با اغماض عرض می‌کنم، برد ما از فرهنگ بزرگ و باشکوه ماست، از فرهنگ اندیشه ساز و جان پرور و پرشور ما است و قرار است این را به دست آقای صالحی امیری با نظارت دقیق بسپاریم و جمله آخر باید عرض کنم ایام، ایام اربعین حسینی (ع) است که یکی از باشکوه‌ترین راهپیمایی‌های جمعی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی است لذا از وزارت کشور تقاضا دارم زائرین را در ورودی مرز‌ها و دیگر مسائل حمایت کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *