نماینده مخالف: وزیر پیشنهادی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سابقه یک روز فعالیت در این حوزه را ندارد

16:36 - 30 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۳۴۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده مخالف: وزیر پیشنهادی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سابقه یک روز فعالیت در این حوزه را ندارد
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: صالحی امیری علاوه بر اتهام اقدام علیه امنیت ملی از نظر وزارت اطلاعات نباید هیچ نوع فعالیتی داشته باشد چرا که با فتنه سال ۸۸ همراهی کرده است.

خبرگزاری میزان - علی خضریان در نشست علنی عصر امروز (سه شنبه، ۳۰ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه‌های سیدرضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: مخالفت ما با دکتر صالحی امیری به دلایل متعددی است، ابتدا اینکه وی به لحاظ تخصصی حتی یک ساعت هم در وزارت میراث سابقه کار ندارد و حتی در زمان حضور در کمیسیون‌ها پاسخ به سوالات نمایندگان را به معاونان و مشاوران فعلی خود ارجاع می‌داد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سوال این است آیا در میان بدنه وزارت میراث و هم فکران دولت چهاردهم حتی یک نفر هم برای تصدی در این وزارتخانه وجود نداشت؟ بنابراین باید گفت علاوه بر تمامی این ایرادات برنامه تحولی نیز در کار نیست و این موضوع سبب خواهد شد بسیاری از مسائل مرتبط با این وزارتخانه دچار مشکل شود.

وی با بیان اینکه این وزارتخانه چند مسئله دیگر نیز دارد، توضیح داد: ما می‌خواهیم از افراد کارآمد و ضد فساد در دولت استفاده شود و دولتی کارآمد روی کار بیاید، دولتی که برای جان و مال مردم ارزش قائل شود. البته یکی از سوابق دکتر امیری مدیریت اداره کل اطلاعات استان خوزستان است که در زمان مدیریت آقای صالحی در این اداره کل اتفاقی رخ داد مبنی بر انفجار یک لوله گاز و زمانی که اداره کل دلایل این حادثه را پیگیری کرد افرادی بازداشت شدند، اما متاسفانه تخلفاتی در این مجموعه صورت گرفت که کار به شکایت و بازرسی دفتر مقام معظم رهبری رسید و بازرسانی به آنجا اعزام شدند و در نهایت حکم توبیخ مدیرکل اطلاعات استان خوزستان صادر می‌شود.

خضریان افزود: همچنین فردی که به عنوان بازرس پرونده در آنجا حضور داشته و شهادت می‌دهد حکم صادر شده برای یک سری از افراد براساس اتفاقاتی رخ داده است و خبر‌ها حاکی از خودکشی یکی از افراد این پرونده است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: علاوه بر موارد فوق آقای صالحی امیری نیز سابقه‌ای نیز در فتنه ۸۸ دارد چرا که فعالیت‌هایی در زمان فتنه داشته و طی نامه‌ای از طرف افرادی در وزارت کشور به مقام معظم رهبری وضعیت کشور را، وضعیت بدی جلوه می‌دهد مثلا در یک مورد گفته است من نگفته ام تقلب، اما اگر بنا بود از ابتدا یک نفر از صندوق رأی بیرون بیاید چرا مردم را به سخره گرفتید و این همه هزینه به نظام تحمیل کردید.

خضریان اظهار کرد: همچنین نامه‌ای را وزارت اطلاعات در زمان دولت آقای روحانی یعنی سال ۹۴ صادر می‌کند و ایشان را از همراهی با فتنه گران و افرادی که فتنه گران مشاوره می‌دهند همچون آقای ظفرقندی برحذر می‌کنند ضمن آنکه آقای صالحی امیری اتهام علیه امنیت ملی نیز داشته است و حتی حکم بازداشت این فرد نیز صادر می‌شود، اما به دلایلی این حکم اجرا نشده که باید در این زمینه نیز توضیح داده شود بنابراین این فرد را نباید حتی به عنوان کارشناس فرهنگی به تلویزیون آورد چرا که وی از سران فتنه سال ۸۸ است و وزارت اطلاعات گفته است آقای صالحی امیری حق ندارد هیچ فعالیتی داشته و حتی به عنوان کارشناس به تلویزیون برود.

وی تصریح کرد: امروز در این جلسه افرادی حضور دارند که اکنون نیز نماینده شده و می‌توانند شهادت دهند که آقای صالحی امیری در دوره قبل که به عنوان وزیر به مجلس پیشنهاد شده بود از دو کانال با نمایندگان رایزنی کرده تا بتواند رأی اعتماد بگیرد. ابتدا اینکه شما باید با ما همراهی کند تا رأی اعتماد بگیرم یا اگر کمکمان نکنید ممکن است حوادث و سوانحی پیش بیاید! ضمن آنکه ریخت و پاش‌های مالی وی در سمت‌های مختلف همچون در سازمان کمیته ملی المپیک مسئله دیگری است که شاهدان و اسناد بسیاری پیرامون آن وجود دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *