برگزاری مانور عملیاتی سراسری «خرابی و اختلال در عملکرد پست‌های برق RS و شبکه برق بالاسری» در مترو تهران

15:45 - 30 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۳۲۲
برگزاری مانور عملیاتی سراسری «خرابی و اختلال در عملکرد پست‌های برق RS و شبکه برق بالاسری» در مترو تهران
مدیر ایمنی و مهندسی عملیات شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: به منظور افزایش آمادگی، بهبود عملکرد نیرو‌های فنی و تسریع در مواجهه با شرایط اضطراری، مانور عملیاتی سراسری «خرابی و اختلال در عملکرد پست‌های برق RS خطوط شهری و قطع شبکه بالاسری در محدوده ایستگاه چیتگر (خط پنج)» در خطوط هفت‌گانه مترو تهران برگزار شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، حسین امیر احمدی گفت: مانور عملیاتی سراسری «خرابی و اختلال در عملکرد پست‌های برق RS و شبکه برق بالاسری» به منظور مقابله با حوادث طبیعی و غیرطبیعی، کاهش آسیب‌های انسانی، اجتماعی و تجهیزاتی جبران‌ناپذیر و افزایش آمادگی، مهارت و سطح هماهنگی بین تمامی واحد‌های مرتبط در هنگام بروز حوادث برگزار شد.

امیر احمدی با اشاره به اینکه ایستگاه‌های دروازه دولت در خط ۱، دروازه شمیران در خط ۲، حسین‌آباد در خط ۳، استاد معین در خط ۴، چیتگر در خط ۵، شهید اشرفی اصفهانی در خط ۶ و کمیل در خط ۷ محل برگزاری مانور بودند، خاطرنشان کرد: در این مانور، سناریو‌های مختلف با حضور ۴۸۴ نفر از کارکنان شرکت‌کننده تمرین شد.

مدیر ایمنی و مهندسی عملیات شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در ادامه افزود: اقدامات لازم بر اساس سناریو‌های متنوع، از جمله نقص فنی قطار، تریپ‌های مکرر پست برق RS، حریق، نقص فنی در پست برق، توقف قطار در داخل تونل و تخلیه مسافران در تونل، مرور شد.

وی تصریح کرد: برای مقابله با این چالش‌ها، نیرو‌های متخصص هر واحد بر اساس شرح وظایف خود اقدام کردند.

گفتنی است در این مانور نمایندگانی از مدیریت امور ایستگاه‌ها، مدیریت زیربنایی، مدیریت سلامت، ایمنی و محیط زیست، مدیریت انتظامات، ریاست ایمنی و مهندسی عملیات، مدیریت مراکز فرمان، مدیریت عملیات و مدیریت حراست حضور داشتند.

انتهای پیام/


برچسب ها: مترو تهران

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *