نماینده مخالف: وزیر پیشنهادی کشور تجربه و علم لازم را برای مدیریت وزارت کشور ندارد

15:19 - 30 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۳۱۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده مخالف: وزیر پیشنهادی کشور تجربه و علم لازم را برای مدیریت وزارت کشور ندارد
نماینده مردم بناب در مجلس با بیان اینکه آقای مومنی نه تجربه و نه علم لازم را برای مدیریت وزارت کشور دارد، گفت: به واقع وزیر کشور باید تجربه و علم کافی را داشته باشد بنابراین فردی که نه علم و نه تجربه لازم را دارد نباید در وزارت کشور به کار گرفته شود.

خبرگزاری میزان - محمد باقری بناب در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه، ۳۰ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی کشور گفت: مخالفت بنده با وزیر پیشنهادی به عنوان شخصیت حقیقی آقای مومنی نیست چرا که وی اعتقادات قوی دارد بنابراین مخالفت بنده در این بخش به موضوعیت تخصصی معطوف می‌شود.

نماینده مردم بناب در مجلس با بیان اینکه مومنی یک فرد نظامی است و بر اساس صراحت در بیانات رهبری و امام (ره) نیرو‌های نظامی نباید در سیاست دخالت کنند، گفت: اگر ما حرف دیگری داریم نیز دیگر باید بگوییم امام (ره) اشتباه کرده است.

وی با بیان اینکه وزارت کشور به اصطلاح مادر وزارتخانه‌ها قلمداد می‌شود، ادامه داد: آیا این برخلاف منویات رهبری و امام (ره) نیست که یک نفر را از بدنه نظامی به وزارت کشور ببریم؟ همچنین آقای پزشکیان باید توضیح دهند که چه شد که آقای مومنی را به عنوان وزیر کشور به مجلس معرفی کردند.

باقری بناب با بیان اینکه رئیس جمهور همواره تأکید داشتند که باید افرادی با تخصص و تعهد را در مناصب مدیریتی به کار گرفت، بیان کرد: در حال حاضر این جای سوال دارد که آیا آقای مومنی در مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی تخصص لازم را دارد و یا خیر؟

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با بیان اینکه آقای مومنی نه تجربه و نه علم لازم را برای مدیریت وزارت کشور دارد گفت: به واقع وزیر کشور باید تجربه و علم کافی را داشته باشد بنابراین فردی که نه علم و نه تجربه لازم را دارد نباید در وزارت کشور به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه استانداران و معاونین زیادی در وزارت کشور فعالیت کرده‌اند، بیان کرد: این جای سوال دارد که آیا نمی‌شد یکی از این استانداران و معاونین تصدی وزارت کشور را برعهده گیرد، چرا ما باید بعد از ۴۳ سال از عمر انقلاب نتوانیم یک وزیر کشور در کشور تربیت کنیم.

باقری بناب با بیان اینکه آقای پزشکیان نباید به قیمت توجه به برخی از جریانات سیاسی از وزارت کشور هزینه می‌گذاشت، افزود: این رویه‌ها مردم را ناامید خواهد کرد لذا با در نظر گرفتن این شرایط ما باید بدانیم که باز هم بعد از ۴ سال دیگر انتخابات دیگری در پیش داریم و مردم هم باید پای صندوق‌ها حاضر شوند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با اشاره به سابقه مومنی در ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ما می‌توانیم سوابق آقای مومنی را در این بخش مورد ارزیابی قرار دهیم، در این شرایط این سوال مطرح می‌شود که آیا مبارزه با مواد مخدر در زمان فعالیت ایشان قابل قبول بوده است یا خیر.

وی تأکید کرد: همچنین باید مشخص شود که آقای مومنی چه تضمینی خواهند داد که به طور اتوبوسی نیرو‌ها از جای دیگری به وزارت کشور وارد نشود لذا ما می‌ترسیم این روند‌ها در وزارت کشور ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: دولت چهاردهم

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *