نماینده موافق: اعتقاد راسخ به بهره‌مندی از نیرو‌های انسانی نخبه نکته مثبت برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم است

10:56 - 30 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۲۱۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده موافق: اعتقاد راسخ به بهره‌مندی از نیرو‌های انسانی نخبه نکته مثبت برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم است
نماینده مردم بندرعباس در مجلس با بیان اینکه اعتقاد راسخ به بهره‌مندی از نیرو‌های انسانی نخبه نقطه ثقل برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم است، تأکید کرد که با قرار گرفتن سیمایی در رأس این وزارتخانه کلیدی، مطالبات جامعه رنگ و بوی منطقی می‌گیرد تا در سایه تعاون و درک مشترک مسیر توسعه و پیشرفت را طی کنیم.

خبرگزاری میزان - احمد مرادی در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه، ۳۰ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تشکیل دولت وفاق ملی یکی از نقاط قوت دولت دکتر پزشکیان است، ما بر این عهدیم به توصیه رهبر معظم انقلاب با وزرای پیشنهادی با حداکثر رأی مساعدت کنیم چرا که قوی‌ترین شخصیت‌های اجرایی هم بدون حمایت و پشتیبانی مجلس موفق نخواهند شد.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی در دفاع از وزیر علوم تصریح کرد: دفاع من از دکتر سیمایی در راستای تعصبی است که نسبت به آموزش عالی دارم و جایگاه وزارت علوم در کشور بسیار بالا است بنابراین باید تلاش شود تا فاصله دانشگاه‌های کشور با بهترین دانشگاه‌های دنیا را کاهش دهیم و برای تحقق این انتظار وزارت علوم نیازمند برخورداری از شخصیت امین، دلسوز، با انگیزه و شجاع است.

وی افزود: در بررسی سوابق دکتر سیمایی این خصایص مشاهده می‌شود ضمن اینکه وی برنامه‌ای جامع، اثرگذار و منطبق با برنامه هفتم پیشرفت در کمیسیون‌ها ارائه داده ضمن اینکه اشتیاق و حس مسئولیت بیشتر نمایندگان باعث شده به عنوان نماینده موافق با وی ثبت‌نام کنم.

مرادی یادآور شد: دکتر سیمایی شخصیتی علمی و خدوم و مورد اقبال اکثریت نمایندگان است ضمن اینکه رزمنده‌ای شجاع و جانباز ۸ سال دفاع مقدس بوده که نشان از اعتقاد وی به مبانی انقلاب اسلامی و ولایت فقیه دارد. از سوی دیگر با رتبه تک رقمی وارد دانشگاه تهران شده و از دانشگاه شهید بهشتی مدرک دکترا اخذ کرده است و پژوهشگری برتر است که بیش از ۵۰ اثر مفید اعم از کتاب و مقاله به زبان‌های فارسی و انگلیسی تألیف کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم افزود: سوابق آموزشی و تلاش در دانشگاه‌های معتبر کشور و همکاری‌های علمی و آموزشی با قوای سه‌گانه و سوابق اجرایی وی از کارشناسی تا معاون وزیر تا دبیر هیأت علمی باعث شد تا دکتر سیمایی برنامه‌های خود را بر اساس باور و اعتقاد ارائه کند و قطعاً با انتخاب وی آینده روشن در آموزش عالی مشاهده خواهد شد.

وی یادآور شد: تأکید به فعال کردن شورای گسترش برنامه‌ریزی آموزش عالی جهت توسعه رشته‌های میان رشته‌ای به منظور تقویت هم‌اندیشی و مهارت افزایی، برآورده ساختن نیاز‌های جامعه و صنعت که مستلزم برخورداری از دانشگاه‌های پاسخگو است و توسعه اقتصاد دانش بنیان که مستلزم توسعه همکاری بین صنعت و دانشگاه است، این نگاه برگرفته از سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب و قانون برنامه هفتم پیشرفت است.

مرادی افزود: نگاه به برنامه با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه علم و اشتغال بدون فشار به بودجه دولتی است که می‌تواند اثرگذار باشد، ضمن اینکه وی اعتقاد راسخ به بهره‌مندی از نیرو‌های انسانی مستعد، نخبه و کارآمد به عنوان نقطه ثقل برنامه‌های خود دارد و معتقد است نیروی انسانی باانگیزه می‌تواند موتور محرک آموزش عالی باشد.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دکتر سیمایی در برنامه‌های خود به امور رفاهی توجه عمیق دارد و معتقد است آسایش فکری یاوران علمی اعم از اساتید، دانشجویان و کارکنان نقطه عطفی است که می‌تواند یک نظام فرهنگی انسان‌ساز و اخلاق مدار در جامعه رقم بزند، پس با این رویکرد شاهد مهاجرت نخبگان از کشور نخواهیم بود و آسیب‌های اجتماعی در کشور کاهش می‌یابد و سلامت روان و اجتماعی گسترش داده می‌شود و این نگاه حال مردم را خوب می‌کند.

وی تأکید کرد: اگر وزیری همچون دکتر سیمایی در رأس این وزارتخانه کلیدی باشد انتظارات و مطالبات جامعه رنگ و بویی منطقی می‌گیرد تا در سایه تعاون و درک مشترک مسیر توسعه و پیشرفت را طی کنیم. همچنین در دانشگاه‌های کشور بالاخص مناطق محروم همچون هرمزگان خواسته‌های خود را در چهارچوب عدالت آموزشی و توجه به زیست بوم آموزش هدفمند و مهارتی که در مسیر حل مشکل اشتغال قرار گیرد، مطالبه می‌کند. از سوی دیگر ارتباط تنگاتنگ بین مدرسه و دانشگاه و افزایش مهارت‌های علمی را ضامن اشتغال پایدار در زیست بوم می‌داند.

مرادی در پایان تأکید کرد: چهره‌های برجسته علمی با دیدگاه‌های مختلف سیاسی از دکتر سیمایی به عنوان شخصیتی متین، اهل تعامل، پاکدست، جامع‌نگر، خدمتگزار به مردم، مسلط به امور وزارتخانه و دارای ایده یاد می‌کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: دولت چهاردهم

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *