خروج ۲ میلیون و ۳۱۴ هزار زائر از مرز‌های اربعینی کشور

9:00 - 30 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۱۷۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خروج ۲ میلیون و ۳۱۴ هزار زائر از مرز‌های اربعینی کشور
سازمان راهداری اعلام کرد: از آغاز سفر‌های اربعین حسینی تا پایان روز یکشنبه ۲۸ مردادماه، ۲ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۳۲۰ زائر از مرز‌های اربعینی وارد کشور عراق شده و ۷۹۲ هزار و ۶۳۹ زائر نیز در سفر‌های بازگشت، وارد مرز‌های کشورمان شده‌اند.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه‌های هوشمند مرکز مدیریت راه‌های کشور، از مجموع زائرانی که تا پایان روز یکشنبه ۲۸ مردادماه از مرز‌های شش‌گانه اربعینی وارد کشور عراق شده‌اند، ۹۴ درصد زائران ایرانی و ۶ درصد نیز زائران غیر ایرانی بوده‌اند.

پایانه مرزی مهران با انتقال ۵۱ درصد زائران ایرانی همچنان انتخاب نخست مردم برای خروج از کشور است و پس از آن مرز‌های شلمچه با ۲۵ درصد، خسروی با ۱۵ درصد، چذابه با ۷ درصد، تمرچین و باشماق هر کدام با یک درصد مرز‌های مبادی سفر هستند.

این گزارش حاکی است، مرز شلمچه با سهم ۴۱ درصدی اولویت نخست زائران غیر ایرانی برای ورود به کشور عراق است و مرز‌های مهران با ۲۰ درصد، چذابه با ۱۳ درصد، تمرچین با ۱۲ درصد، باشماق با ۱۱ درصد و خسروی نیز با ۳ درصد دیگر مرز‌های منتخب زائران غیر ایرانی برای خروج از کشورمان بوده‌اند.

از سویی تا پایان روز گذشته ۷۹۲ هزار و ۶۳۹ زائر ایرانی و غیر ایرانی در مسیر بازگشت از مرز‌های اربعینی وارد کشورمان شده‌اند که از این تعداد ۹۲ درصد زائران ایرانی و ۸ درصد نیز غیر ایرانی بوده‌اند.

بر پایه این گزارش، ۵۰ درصد زائران ایرانی مرز مهران را برای بازگشت به کشور انتخاب کرده‌اند و مرز‌های شلمچه با ۲۹ درصد، خسروی با ۹ درصد، چذابه با ۸ درصد و باشماق و تمرچین هر کدام با ۲ درصد پذیرای زائران برای ورود به کشور بوده‌اند.

گفتنی است، زائران غیر ایرانی نیز در مسیر‌های بازگشت از کشور عراق به ترتیب مرز‌های شلمچه، باشماق، تمرچین، مهران، چذابه و خسروی را برای ورود به خاک ایران برگزیده‌اند.

از ابتدای اجرای طرح اربعین از روز ۱۶ مرداد تا روز یکشنبه ۲۸ مردادماه، تقاضای زائران برای استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی در مسیر‌های رفت‌وبرگشت به ترتیب ۲۲ و ۱۴ درصد بوده است.

براین‌اساس، ۶۱۴ هزار و ۹۸۰ زائر در مسیر‌های رفت‌وبرگشت از طریق ۳۰ هزار و ۸۷۷ سفر با استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی جابه‌جا شده‌اند.

پایانه مرزی مهران سهم ۶۱ درصدی را در جابه‌جایی زائران از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی داشته و پس از آن مرز‌های شلمچه، خسروی، چذابه، تمرچین و باشماق در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

انتهای پیام/


برچسب ها: اربعین 1403

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *