سریال تیراندازی‌های مرگ‌بار پلیس آمریکا؛ یک نوجوان قربانی شد

8:46 - 30 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۱۶۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سریال تیراندازی‌های مرگ‌بار پلیس آمریکا؛ یک نوجوان قربانی شد
تیراندازی‌های مرگ‌بار پلیس آمریکا بی‌توجه به اعتراض‌ها و انتقادها ادامه دارند و جان شهروندان این کشور به‌ویژه آسیب‌پذیرترین افراد را می‌گیرند.

خبرگزاری میزان – ایستر لیفا، نوجوان ۱۶ ساله در ۱۳ آگوست ۲۰۲۴ (۲۳ مرداد ۱۴۰۳) هدف تیراندازی مرگ‌بار پلیس شهر انکوریج ایالت آلاسکا آمریکا قرار گرفت و جان خود را از دست داد.

این نوجوان بومی بر اثر شلیک‌های مکرر افسران پلیس به شدت زخمی شد؛ مرگ ایستر لیفا پس از انتقال به بیمارستان در این محل اعلام شد.

پلیس آلاسکا به‌تازگی با برگزاری کنفرانسی خبری توضیح‌هایی درباره این حادثه ارائه و ادعا‌هایی را مطرح کرد.

 

نوجوان بومی؛ جدیدترین قربانی تیراندازی‌های مرگ‌بار پلیس آمریکا

براساس اعلام پلیس آلاسکا تحقیقات در این باره همچنان ادامه دارد؛ پلیس آلاسکا به این پرسش که افسران دخیل در این حادثه مرگ‌بار پس از مرخصی اداری به محل کار بازگشتند یا خیر، جواب نداد.

قتل این ایستر لیفا خشم گسترده جوامع بومی را برانگیخت؛ آن‌ها ضمن برگزاری تجمع‌های اعتراضی متعدد، خواستار پاسخگویی پلیس درباره این حادثه و تحقق عدالت هستند.

تیراندازی مرگ‌بار به ایستر لیفا چهارمین تیراندازی مرگ‌بار افسران انکوریج ایالت آلاسکا و ششمین تیراندازی آن‌ها از ماه مه (اردیبهشت) تاکنون است.

شهردار انکوریج اعلام کرد که قصد اجرای تغییر در نهاد پلیس را با هدف کنترل تیراندازی‌های افسران و افزایش اعتماد عمومی دارد.

ماه گذشته نیز ویدیویی از پلیس نیویورک آمریکا منتشر شد که نشان می‌داد یک نوجوان ۱۳ از اقلیت‌های قومی درپی تیراندازی مرگ‌بار پلیس این شهر به قتل رسید؛ ویدیوی منتشر شده در نهم تیر، نشان می‌داد که یک افسر پلیس شهر اوتیکا در شمال نیویورک به سمت نیا موی، نوجوان ۱۳ ساله‌ای که یک اسلحه اسباب‌بازی در دست داشت، شلیک کرد.

براساس ویدیوی منتشر شده، افسر پلیس پس از به زمین انداختن این نوجوان اقدام به ضرب‌وشتم وی کرد و در ادامه به قفسه سینه نیا شلیک کرد؛ نیا موی در نهایت ساعت ۱۰ شب جمعه گذشته در بیمارستان جان باخت.

این حادثه اعتراض‌های گسترده عمومی را در شهر اوتیکا به دنبال داشت.

تیراندازی‌های مرگ‌بار پلیس آمریکا به شهروندان این کشور، چالش مهمی است که همچنان ادامه دارد؛ پلیس آمریکا در سال ۲۰۲۳ روند شلیک‌های مرگ‌بار خود به شهروندان را ادامه داده و مرگ آن‌ها را رقم زده است.

گزارش‌های تحلیلی نشان می‌دهند که پلیس آمریکا سالانه بیش از هزار نفر را با تیراندازی مرگ‌بار به قتل می‌رساند؛ پلیس آمریکا از سال ۲۰۱۵ تاکنون ۹ هزار و ۱۲۹ تیراندازی مرگ‌بار را انجام داده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *