نماینده مخالف: نقطه قوت کشور در تسلیحات دفاعی به بهترین وجه تقویت شود

17:09 - 29 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۱۱۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده مخالف: نقطه قوت کشور در تسلیحات دفاعی به بهترین وجه تقویت شود
نماینده مردم تفت و میبد خطاب به وزیر پیشنهادی گفت: شما وارث یک مجموعه قدر و قوی هستید که امروز نقطه قوت این ملت و نظام جمهوری است، آنچه از شما خواهش داریم این است که نکته قوت ما در دفاع و سلاح‌های دفاعی را به بهترین وجه تقویت کنید.

خبرگزاری میزان - سیدجلیل میرمحمدی در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه، ۲۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، گفت: ابتدا از دکتر پزشکیان برای انتخاب امیر نصیر زاده وزیر جهادی و ولایی برای وزارت دفاع تشکر می‌کنیم، مطالبی هم که اینجا طرح می‌شود بر اساس یک سری مسائل و ابهامات در برنامه‌هایی است که وزیر پیشنهادی ارائه کرده است، چنانچه پاسخ‌های امیر نصیرزاده به این سوالات قانع کننده باشد با وزارت وی مخالفتی نخواهم داشت.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر پیشنهادی عنوان کرد: وضعیت معیشتی مجموعه نیرو‌های مسلح، اعم از شاغل و بازنشسته در مجموعه‌های مختلف انتظامی، ارتش و سپاه پاسداران با توجه به سختی ماموریت‌هایی هم که دارند، اصلا خوب نیست. در برنامه شما شفاف، مشخص نکرده بودید که چگونه دولت و سازمان برنامه و بودجه را پای کار می‌آورید که این وضعیت معیشت ارتقا پیدا کند.

میرمحمدی با بیان اینکه شرکت‌های اقتصادی فراوانی در زیرمجموعه وزارت دفاع وجود دارد، گفت: خواهش و تاکید ما این بوده و هست که نظارت بر این شرکت‌ها در برنامه وزیر پیشنهادی دیده شود و به صورت یک برنامه عملیاتی و شرکت داری وزارت دفاع به صورت شفاف مشخص شود. احراز صلاحیت و شفافیت در هیات مدیره ها، برقراری انضباط مالی در شرکت‌ها و ارایه گزارش به مجلس اتفاق بیفتد.

میرمحمدی ادامه داد: براساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر خودکفایی، نوآوری و خلاقیت در تمام سطوح دفاعی و امنیتی است. همچنین ایشان ترویج نهضت نرم افزاری، تولید و توسعه علوم و فناوری و تغییرات دفاعی و امنیتی را بسیار تاکید کرده‌اند؛ لذا خواهش ما از شما به عنوان وزیر پیشنهادی دفاع دو نکته است، یک اینکه برنامه‌های شما که می‌تواند این فرمایشات رهبر معظم انقلاب را عملیاتی کند و دیگر اینکه راهبرد‌هایی که در این مسیر تعیین خواهید کرد را توضیح دهید.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین حکم قانونی برای تقویت بنیه دفاعی و بازدارندگی کشور اختصاص حداقل ۵ درصد از بودجه عمومی و درآمد‌های اختصاصی به عنوان سهم تقویت بنیه دفاعی است اضافه کرد: این اصلی‌ترین حکمی است که می‌تواند به وزیر دفاع کمک کند تا بتواند همه آنچه مد نظر دارید را عملیاتی کنید. توضیح دهید دولت و مجلس را چگونه قرار است پای کار بیاورید تا این ۵ درصد را هم تامین کنید.

نماینده مردم تفت و میبد ادامه داد: عدالت در آمایش و گستردگی صنایع تحت پوشش وزارت دفاع دیگر خواسته ما از وزیر پیشنهادی است، بسیاری از استان‌ها می‌توانند در این حوزه سرمایه گذاری کنند و به کمک وزارت دفاع بیایند و آن‌ها هم از مزایای این صنایع در استان‌های بهره‌مند شوند. در کنار آن انتظار داریم شفاف پاسخ دهید انجام مسوولیت‌های اجتماعی این صنایع قرار است چگونه و در کجا محقق شود.

میرمحمدی تصریح کرد: در بخش رزم نوین دو انتظار از وزیر دفاع است؛ در بخش رزم نوین هم به منظور افزایش تاب‌آوری زیرساخت‌های نظامی و غیرنظامی حیاتی در مقابل حمله‌های سایبری، همچنین استفاده از فناوری‌های مخرب برای حمله به دشمن از طریق توسعه تحقیقات و بکارگیری فناوری‌های نوین راهکار و برنامه خودتان را در این حوزه اعلام کنید.

وی ادامه داد: نکته دیگری که رهبر معظم انقلاب در کنار هوشمندسازی و بحث مشارکت دفاعی تاکید دارند، مردمی سازی آن است. راهکاری که قرار است مردم را پای این کار بیاورید را مشخص اعلام کنید.

نماینده مردم تفت و میببد در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر پیشنهادی دفاع ادامه داد: با توجه به اینکه بالاترین نمره به برنامه‌های شما به دلیل هماهنگی با برنامه هفتم توسعه و اسناد بالا دستی است یک نکته در این برنامه‌ها کمرنگ است، آن هم زمانبندی این برنامه‌ها است که توضیح دهید قرار است در چه بازه زمانی این برنامه‌ها اجرایی شود.

میرمحمدی خطاب به وزیر پیشنهادی گفت: شما وارث یک مجموعه قدر و قوی هستید که امروز نقطه قوت این ملت و نظام جمهوری است، آنچه از شما خواهش داریم این است که نکته قوت ما در دفاع و سلاح‌های دفاعی را به بهترین وجه تقویت کنید. اگر پاسخ‌های شما به این مسائل قانع کننده بود مجلس به منظور دفاع از مجموعه وزارت دفاع با رای بالا به شما اعتماد خواهد کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دولت چهاردهم

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *