توضیحات معاون وزیر ورزش درباره دلیل عدم برگزاری انتخابات ۳ فدراسیون

13:03 - 29 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۰۵۰
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
توضیحات معاون وزیر ورزش درباره دلیل عدم برگزاری انتخابات ۳ فدراسیون
معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش گفت: به خاطر تغییر کابینه انتخابات ۳ فدراسیون برگزار نشد.

خبرگزاری میزان - محمد شروین اسبقیان در مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون تیراندازی با کمان، اظهار داشت: این رشته در مسیر رشد در حال حرکت است و گزارش‌های رئیس فدراسیون حاکی از فعالیت‌های بی وقفه در این فدراسیون است. این فدراسیون همچنین در بحث استعدادیابی نیز عملکرد قابل تقدیری داشته است.

وی افزود: بر اساس اعلام رئیس فدراسیون، تعداد ورزشکاران سازمان یافته فدراسیون کم است، اما نباید نادیده بگیریم که رشته تیراندازی با کمان تجهیزات محور است و باید هدفمند پیش برویم تا نسبت به گذشته پیشرفت داشته باشیم.

معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه زمانی که کار را آغاز کردیم ۱۸ فدراسیون با سرپرست اداره می‌شدند، عنوان کرد: هم اکنون تنها ۳ فدراسیون شطرنج، روستایی و بولینگ و بیلیارد تحت سرپرستی اداره می‌شوند. وزارت ورزش در این رابطه به دلیل تغییر و تحولات کابینه جدید دولت دست نگه داشت و به وزیر بعدی احترام گذاشت چرا که شاید ملاحظاتی وجود داشته باشد.

اسبقیان با اشاره به اینکه تیروکمان باید در المپیک بعدی بدرخشد، عنوان کرد: تیروکمان درخشیده است و باید این مسیر را ادامه دهد. جوانی به نام آرین سلیمی که رماتیسم مفصلی می‌گیرد و دو سال نمی‌تواند راه برود در نهایت قهرمان المپیک می‌شود، چگونه می‌توانیم این باور را به دنیا منتقل کنیم؟ 
وی با بیان اینکه متاسفانه دور ورزشکار ما را می‌گیرند و ورزشکار ما به یک کشور دیگر می‌رود، تصریح کرد: ورزشکار ما بعدا پشیمان می‌شود، باید به این نکات توجه کنیم و مسائل را مدنظر قرار دهیم.

معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه سال گذشته با فدراسیون تیروکمان ۱۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تفاهم نامه منعقد شد، اظهار کرد: در سال جاری وزارت ورزش ۳۵ میلیارد تومان تفاهم نامه با فدراسیون را مدنظر قرار داده که حاکی از رشد ۱۳۸ درصدی است و این مسئله نشانگر توجه وزیر ورزش و جوانان است و باید قدردان وزیر بود.

اسبقیان ادامه داد: موضوع تجهیزات به صورت ویژه برای اولین بار مدنظر قرار گرفته و ۱۱ میلیارد تومان از محل مسئولیت‌های اجتماعی اختصاص یافته و با صلاحدید فدراسیون در هیات‌های استانی توزیع می‌شود؛ ناوگان تجهیزات ورزش کشور فرسوده شده و باید بدانیم که یکی از فاکتور‌های موفقیت، تجهیزات است و در حال مدرن سازی تجهیزات ورزشی هستیم، این مورد نیز با پیگیری وزیر ورزش مدنظر قرار گرفت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *