شناسایی نخستین مورد ابتلا به آبله میمون در فیلیپین

13:38 - 29 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۰۴۹
شناسایی نخستین مورد ابتلا به آبله میمون در فیلیپین
وزارت بهداشت فیلیپین نخستین مورد ابتلا به آبله میمون را در این کشور ثبت کرد.

خبرگزاری میزان - وزارت بهداشت فیلیپین امروز دوشنبه، ۲۹ مرداد، گفت که این کشور یک مورد جدید از ابتلا به آبله میمون (ام‌پاکس) را شناسایی کرده است.

این نخستین مورد ابتلا به آبله میمون در فیلیپین از دسامبر گذشته (آذر ۱۴۰۲) است و تعیین نوع این ویروس در انتظار نتایج آزمایش است.

وزارت بهداشت فیلیپین (DOH) گفت که فرد مبتلا یک مرد ۳۳ ساله فیلیپینی است که هیچ سابقه سفر به خارج از این کشور نداشته است.

آلبرت دومینگو، سخنگوی وزارت بهداشت فیلیپین، در پاسخ به سوالی درباره نوع سویه ابتلا گفت: ما منتظر نتایج آزمایش‌ها هستیم و به محض در دسترس قرار گرفتن، اطلاعات را به‌روز رسانی خواهیم کرد.

در همین حال مقام‌های بیمارستانی پاکستان تایید کردند که یک مورد مشکوک آبله میمون در موسسه علوم پزشکی این کشور (PIMS) در اسلام آباد گزارش شده است.

این بیمار ۴۷ ساله و ساکن جامو و کشمیر است که به‎تازگی از شهر جده در عربستان به پاکستان بازگشته است.

نسیم اختر، مسئول مرکز بیمارستان، گفت که این فرد علائم منطبق بر آبله میمون را نشان می‌دهد و برای آزمایش و درمان بیشتر در بخش ویژه در موسسه علوم پزشکی پاکستان بستری شده است.

سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه گذشته به دنبال شیوع این بیماری در کنگو که به کشور‌های همسایه سرایت کرده است، آبله میمون را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی جهانی اعلام کرد که بالاترین نوع هشدار آن است.

سویه جدیدی از این ویروس نگرانی جهانی را برانگیخته، زیرا به نظر می‌رسد به راحتی از طریق تماس نزدیک روزانه شیوع می‌یابد.

یک مورد ابتلا به این ویروس به‌تازگی در سوئد تایید شد و سپس پاکستان نیز نخستین موارد ابتلا به این ویروس را ثبت کرد.

 آژانس بهداشت اتحادیه آفریقا گزارش داد که از ابتدای سال ۲۰۲۴ (دی ماه ۱۴۰۲) ۱۸ هزار و ۷۳۷ مورد مشکوک یا تایید شده آبله میمون (ام‌پاکس) در آفریقا گزارش شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *