نماینده مخالف: وزیر پیشنهادی دادگستری باید سازمان تعزیرات حکومتی را احیا کند

11:17 - 29 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۰۰۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده مخالف: وزیر پیشنهادی دادگستری باید سازمان تعزیرات حکومتی را احیا کند
نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس با بیان اینکه گرانی، احتکار و قاچاق کالا و دارو در بازار ناشی از سومدیریت در سازمان تعزیرات حکومتی است، از وزیر پیشنهادی دادگستری خواست تا احیا این سازمان را در دستورکار قرار دهد.

خبرگزاری میزان - سلمان اسحاقی در نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه، ۲۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی دادگستری، گفت: من اگر به مدیریت توانمند شما اعتقاد نداشتم هیچ گاه درد مردم را اینجا بیان نمی‌کردم، امروز آنچه در وزارت دادگستری درد را بر مردم تحمیل می‌کند سازمان تعزیرات حکومتی است که از متولیان کنترل بازار در کیفیت و کمیت است.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما دردمان تحریم‌ها نیست چرا که تحریم یک ابزار و سلاح جنگی دشمن است که بی گناهان را می‌کشد، اما درد ما برخی سومدیریت‌ها و بی‌توجهی‌ها است که مردم را با چالش‌های بسیاری مواجه می‌کند.

وی یادآور شد: سازمان تعزیرات حکومتی، تامین کالا، قیمت گذاری و توزیع را برعهده دارد و لازم است که نمایندگان بر این روند نظارت داشته باشند. ضمن اینکه مبارزه با گران‌فروشی، احتکار و قاچاق نیز از جمله وظایف این سازمان است.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با اشاره به اینکه پخش مکرر سریال مختارنامه خطاب به مسئولان است که درس بگیرند، افزود: متاسفانه بازار به روش‌های گوناگون قیمت‌گذاری می‌کند و آنچه ما باید از وزرای پیشنهادی سوال کنیم قیمت حداقل ۵۰ قلم معیشتی در بازار است، چرا گوشت باید کیلویی ۸۰۰ هزار تومان باشد؟

اسحاقی در بیان تجربه‌ای که از مشکلات موجود در مسیر تهیه دارو برای مادر خود داشته است، اظهار کرد: این وضعیت در بازار دارو هم وجود دارد کما اینکه یکی از بیماران مبتلا به SMA که دو هفته گذشته از دنیا رفت برای تهیه دارو با مشکلات بسیاری مواجه بود و می‌گفت که تنها ۲ تا ۳ دوز از دارویی که نیاز دارد را می‌تواند از داروخانه تهیه کند و بقیه آن احتکار یا قاچاق می‌شود.

وی افزود: ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شد و سازمان تعزیرات اجازه داد قیمت‌ها بالا برود، الان اگر دولت چهاردهم بنزین را هم گران کند این سازمان چکار خواهد کرد. به خدا قسم اگر بنزین را گران کنند و اتحاد و انسجامی بین متولیان کنترل بازار نباشد پفک هم گران می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم در پایان خطاب به وزیر پیشنهادی دادگستری، تاکید کرد: ما به شما اعتماد می‌کنیم تا فکری به حال سازمان تعزیرات حکومتی کنید.

انتهای پیام/


برچسب ها: دولت چهاردهم

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *