حاجی‌دلیگانی در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

مسائل مربوط به نظام دستمزد کارگری در برنامه های میدری دیده نشده است

19:01 - 28 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۸۹۱۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
مسائل مربوط به نظام دستمزد کارگری در برنامه های میدری دیده نشده است
نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس گفت: مسایل مربوط به کارگران حائز شرایط خاصی است که متاسفانه موضوع دستمزد کارگران در برنامه وزیر پیشنهادی ساز و کاری دیده نشده است. همچنین در برنامه آقای میدری درباره مشکلات اطلاعاتی سامانه رفاهی ایرانیان راهکاری در نظر گرفته نشده است.

خبرگزاری میزان - حسین علی حاجی‌دلیگانی در نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه، ۲۸ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آقای میدری برنامه نسبتا خوبی برای مدیریت وزارت تعاون نوشته‌اند، اما چندین مساله در تکالیف قانونی وجود دارد که در برنامه وی به آن اشاره نشده است.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با اشاره به موضوع نقش وزارت تعاون رشد ۸ درصدی اقتصادی بیان کرد: متاسفانه راهکار‌های تحقق رشد اقتصادی در برنامه آقای میدری وجود ندارد.

وی افزود: همچنین در برنامه وزیر پیشنهادی تعاون به موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان کارگری و کشوری اشاره نشده است و باید مشخص شود قرار است چه سیاستی در این بخش پیگیری شود. همچنین در این برنامه، برنامه‌ای در زمینه صندوق‌های عشایری و کشاورزی وجود ندارد.

حاجی‌دلیگانی تاکید کرد: مسایل مربوط به کارگران حائز شرایط خاصی است که متاسفانه موضوع دستمزد کارگران در برنامه وزیر پیشنهادی ساز و کاری دیده نشده است. همچنین در برنامه آقای میدری درباره مشکلات اطلاعاتی سامانه رفاهی ایرانیان راهکاری در نظر گرفته نشده است.

وی با اشاره به نادیده گرفتن موضوع تبعیض بین بیمه‌ها در برنامه میدری ادامه داد: همچنین در زمینه فعالیت در بخش صنایع دستی و قالیبافان مواردی در برنامه‌ی وزیر پیشنهادی دیده نشده است.

حاجی‌دلیگانی با اشاره به بدهی بین بخش درمان و دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکید کرد: متاسفانه راهکار‌ها برای رفع این مشکل در برنامه‌های وزیر پیشنهادی دیده نشده است، این در حالی است که این موضوعات همواره یکی از مشکلات عمده بوده است.

وی تاکید کرد: همچنین درباره جذب پزشکان و پرستاران در برنامه وزیر پیشنهادی تعاون راهکاری دیده نشده است.

حاجی‌دلیگانی با اشاره به نادیده انگاری در زمینه فرصت‌های شغلی در برنامه وزیر پیشنهادی تعاون گفت: متاسفانه اتباع بیگانه همه مشاغل را تصاحب کرده‌اند، اما رفع چالش‌های این بخش در برنامه وزیر مربوطه دیده نشده است.

وی در پایان گفت: وزیر پیشنهادی تعاون باید به این سوال پاسخ دهد که آیا خود را مسئول اشتغال کشور می‌داند و یا خیر؟ چرا که بالاخره باید فردی باید در این زمینه پاسخگو باشد.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *