روانبخش در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

میدری علاوه بر گذشته سیاسی، کارنامه چندان خوبی در مقام کارآمدی هم ندارد

19:00 - 28 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۸۹۱۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
میدری علاوه بر گذشته سیاسی، کارنامه چندان خوبی در مقام کارآمدی هم ندارد
نماینده مردم قم در مجلس گفت: علاوه بر موارد سیاسی در کارنامه وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وی در مقام کارآمدی هم چنان کارنامه خوبی ندارد و طبق آمار و ارقام در زمان مسئولیت وی در معاونت وزارت کار مسائل قابل توجهی وجود دارد.

خبرگزاری میزان - قاسم روانبخش در نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه، ۲۸ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری در دیدار اخیر نمایندگان مجلس دوازدهم بیان فرمودند مجلس به خدا و ملت ایران پاسخگو است. رأی اعتماد به هر کدام از وزیران یعنی حاکم کردن یک شخص بر جان و مال و ناموس مردم لذا باید با اعتقاد و یقین باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند دولت محصول مشترک رئیس جمهور و مجلس است یعنی رئیس جمهور وزرا را معرفی می‌کند و ما در مجلس باید به آنان رأی اعتماد بدهیم. در قانون اساسی هم این حق به مجلس داده شده است؛ بنابراین اگر مخالفت یا موافقتی می‌شود این حق مجلس است و جمع‌بندی آن کابینه‌ای می‌شود که باید به مردم خدمت کند.

وی تصریح کرد: با این تفاسیر هرچه تلاش کنیم فرد قوی‌تر و سالم‌تری را برای تصدی بر وزارتخانه‌های دولت معرفی کنیم کمک به رئیس جمهور خواهد بود و به معنای مخالفت با آقای پزشکیان نیست.

روانبخش با نقد به نحوه پاسخگویی وزرای پیشنهادی گفت: آقایان وزرای پیشنهادی کمتر به نطق مخالفان پاسخ می‌دهند و عمدتاً فرمایشات خود را اعلام می‌کنند و می‌روند، چنان که وزیر پیشنهادی بهداشت هم تنها به اعلام مواضع خود پرداخت و بدون پاسخگویی به پرسش نمایندگان رفت.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم در ادامه با اشاره به معنا و مفهوم اصلاح‌طلبی گفت: اصلاحات در اینجا دو معنا دارد؛ یک اصلاح رضاخانی و آمریکایی است و یک اصلاح دیگر به معنای واقعی یعنی پایبندی به اصول و اصلاح روش‌ها و اهداف میانی است که اگر منظور دومی باشد کار انبیاء و ائمه و حضرت امام (ره) و دیگر مصلحان بزرگ است و ما هم حاضریم برای آن جان بدهیم، اما یک اصلاح‌طلبی هم به معنای رفرم و تغییر تدریجی یک نظام است که متأسفانه بخشی از کسانی که ادعای اصلاح‌طلبی در کشور دارند از نوع دوم و خواستار تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی با تأکید بر اینکه به شدت با این نوع اصلاح طلبان مخالف هستیم، تصریح کرد: چرا که آن‌ها به دنبال زدن اصول هستند، کسانی که به این نوع اصلاح‌طلبی معتقد هستند قرآن را قابل نقد می‌دانند و معتقدند امام زمان (عج) را می‌توان استیضاح کرد و ولایت، عصمت، ولایت فقیه و حکومت دینی مبنا ندارد. ما با این نوع اصلاح طلبان زاویه داریم و متأسفانه بعضی از افرادی که برای وزارت انتخاب و به مجلس معرفی شدند از این دسته اصلاح‌طلبان هستند؛ ظفرقندی و احمد میدری وزیر پیشنهادی کار از این دست هستند.

روانبخش با اشاره به نامه جام زهری که سال ۸۲ خطاب به مقام معظم رهبری نوشته شده و وزیر پیشنهادی کار جزو امضاکنندگان آن است، تصریح کرد: اگر کسی به ولایت فقیه اعتقاد داشته باشد معنا و مفهوم ندارد که در برابر رهبری نامه جام زهر بنویسد و از ایشان بخواهد که چنین و چنان کند. در همان نامه شورای نگهبان به عنوان بزرگترین مانع برای اصلاحات اعلام شده است، همچنین قوه قضائیه را سپر برنامه‌ریزان اصلاحات به حساب آورده‌اند. تحصن در همین مجلس در سال ۸۲ خوراک بسیاری برای دشمن فراهم کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: علاوه بر این موارد ذکر شده وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مقام کارآمدی هم چنان کارنامه خوبی ندارد و طبق آمار و ارقام در زمان مسئولیت وی در معاونت وزارت کار مسائل قابل توجهی وجود دارد.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *