نماینده مخالف: با مرور گذشته ظفرقندی آیا امکان دارد امروز این جایگاه عظیم حکمرانی را به وی واگذار کنیم

16:14 - 28 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۸۸۸۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده مخالف: با مرور گذشته ظفرقندی آیا امکان دارد امروز این جایگاه عظیم حکمرانی را به وی واگذار کنیم
نماینده مردم بوئین‌زهرا در مجلس گفت: با تصدی ظفرقندی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مخالفم. باید گذشته را مرور کنیم و ببینیم آیا امکان دارد امروز این جایگاه عظیم حکمرانی را به وی واگذار کنیم.

خبرگزاری میزان - روح‌الله عباس‌پور در نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه، ۲۸ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بنده روز گذشته همین جا در موافقت با کلیات وزرای پیشنهادی رئیس جمهور صحبت کردم، اما این به آن معنا نیست که اگر در برخی موارد مسئله‌ای باشد بخواهیم از آن چشم‌پوشی کنیم.

نماینده مردم بوئین‌زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مخالفتم با وزیر پیشنهادی بهداشت در چند زمینه است، ادامه داد: مدت مدیدی است که ما با چالش‌های اساسی در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مواجه‌ایم تا جایی که اقدامات گذشته در حوزه مسائل بهداشتی و درمانی در کشور مصائب امنیتی امروز را ایجاد کرده است.

عباس‌پور افزود: از ۲۸۲ نماینده حاضر سوال می‌کنم کدام یک از شما در حوزه‌های انتخابیه خود در بحث مسائل بهداشتی، درمانی، پزشک عمومی، متخصص، پرستاران و موارد دیگر مشکل ندارید؟ با توجه به اینکه مجلس یازدهم طرح دو فوریتی برای افزایش پذیرش بخش پزشکی را مصوب کرده است آقای ظفرقندی باید پاسخ بدهند چرا با افزایش پذیرش در حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مخالفت کرده‌اند.

وی با اشاره به برنامه‌های اعلامی رئیس دولت چهاردهم در مجلس اضافه کرد: پزشکیان پشت همین تریبون اعلام کرد که همه درمانم در حوزه درمان دولتی بوده و در کنار تدریس، درمان در بیمارستان دولتی را دنبال کرده، مطب نداشته و در بیمارستان خصوصی به درمان نپرداخته است. آقای ظفرقندی شما با عنایت به اینکه رئیس دانشگاه علوم پزشکی هستید و رئیس مرکز آموزش تحقیقات هم بوده‌اید در کنار این مسائل به فعالیت‌های درمانی در بخش خصوصی اقدام کردید. در واقع در کنار بیمارستان‌های دولتی اقدام به تأسیس مطب کردید، آیا این جهت‌گیری شما با جهت‌گیری رئیس جمهور می‌تواند همخوانی داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم در ادامه و در بیان دلایل مخالفت خود با وزیر پیشنهادی بهداشت عنوان کرد: آقای ظفرقندی شما در حالی که رئیس سازمان نظام پزشکی بودید افزایش تعرفه‌های درمان در بخش خصوصی را مصوب کردید و همین مسئله در مخالفت با محرومیت زدایی است، زیرا وقتی تعرفه‌های درمانی افزایش می‌یابد محرومان جامعه به خوبی نمی‌توانند نسبت به سلامت و درمان خود بیندیشند و اقدام کنند. همین افزایش تعرفه باعث می‌شود پزشکان از بخش دولتی به بخش خصوصی هجرت کنند و بیمارستان‌های دولتی دچار چالش اساسی می‌شوند، آیا این مسئله با جهت‌گیری‌های دولت آقای پزشکیان همخوانی دارد.

عباس‌پور ضمن اشاره به فعالیت‌های سیاسی وزیر پیشنهادی بهداشت هم گفت: وقتی گذشته سیاسی آقای ظفرقندی را بررسی می‌کنیم بیشتر از اینکه از ابزار جراحی برای درمان مردم استفاده کند، قلم به دست بیانیه‌هایی که در جهت تضعیف نظام و حمایت از اغتشاشات و جریان‌هایی که ساخته و پرداخته بیرون مرز است و در جهت تجزیه کشور و براندازی نظام بوده را صادر کرده است.

وی افزود: سال گذشته جامعه اسلامی پزشکان که آقای ظفرقندی دبیرکل آن است نسبت به جنبش سال ۱۴۰۱ بیانیه‌ای صادر کرده و آن را به عنوان جنبش پاک در جهت عدالت‌خواهی تعریف می‌کند، در حالی که یک اقدام ضد ارزشی است که دشمن همه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خود را برای تجزیه کشور و براندازی این نظام مقدس اسلامی به کار گرفته است.

نماینده مردم بوئین‌زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن تأکید بر اینکه با کلیت برنامه‌های رئیس دولت چهاردهم موافقم، اعلام کرد: با تصدی آقای ظفرقندی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مخالفم. باید گذشته را مرور کنیم و ببینیم آیا امکان دارد امروز این جایگاه عظیم حکمرانی را به وی واگذار کنیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *