دادستانی چهارباغ از تغییر کاربری ۲۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی جلوگیری کرد

10:20 - 28 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۸۷۶۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستانی چهارباغ از تغییر کاربری ۲۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی جلوگیری کرد
دادستان عمومی و انقلاب چهارباغ استان البرز گفت: در «روستای رامجین» این حوزه قضایی از تغییر کاربری ۲۲۰ هکتار از اراضی زراعی جلوگیری به عمل آمد.

خبرگزاری میزان- شاپور صفری با بیان اینکه با ورود به موقع از گسترش فعالیت‌های منجر به تغییر کاربری غیرمجاز در حوزه قضایی چهارباغ جلوگیری شد، اضافه کرد: در پی گزارش اداره جهاد کشاورزی شهرستان در مورد فعالیت‌های منجر به تغییر کاربری غیرمجاز در «روستای رامجین» در «پلاک ثبتی اصلی ۱۸۳» دستورات قضایی برای مقابله صادر شد.

دادستان عمومی و انقلاب چهارباغ با بیان اینکه عملیات انجام شده وسعت ۲۲۰ هکتاری را در بر داشت اضافه کرد: در این اقدام از ظرفیت دستگاه‌های مختلف برای اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها استفاده شد که همراهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، نیروی انتظامی شهرستان و همکاری شهرداری چهارباغ و ادارات خدمات رسان (برق گاز) جای تقدیر دارد.

وی با اعلام اینکه در این پهنه ۲۲۰ هکتاری تعداد ۱۸۰ قطعه اعمال قانون شد، ادامه داد: دیوارکشی غیرمجاز ۱۸۰ مورد به طول تقریبی هزار و ۴۰۰ مترمربع، بنای غیرمجاز در حال ساخت ۸ مورد به مساحت تقریبی هزار و ۴۰۰ مترمربع، دپوی مصالح ۴۰ مورد به مساحت تفریبی ۵هزار و ۵۰۰ مترمربع، استخر ۱۵ مورد به مساحت تقریبی ۱۰۰۰ مترمربع و محوطه سازی ۱۶ مورد به مساحت تقریبی ۱۳هزار مترمربع از جمله مواردی بود که اعمال قانون شد.

صفری ارزش اراضی آزادسازی شده را طبق ارزیابی‌ها بیش از ۲هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: شهرستان چهارباغ به دلیل دارابودن اراضی کشاورزی و باغ ها، در معرض بیشترین تغییر کاربری‌ها قرار دارد و باید تدابیر لازم توسط دستگاه‌های مسئول برای مقابله به موقع با هر نوع اقدام به تغییر کاربری انجام شود.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *