مواجهه ۶۸ میلیون نفر با ناامنی غذایی در جنوب آفریقا

17:58 - 27 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۸۷۰۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مواجهه ۶۸ میلیون نفر با ناامنی غذایی در جنوب آفریقا
گزارش‌ها از وخامت وضعیت بشردوستانه و ناامنی غذایی در جنوب آفریقا درپی تشدید بحران خشکسالی خبر می‌دهند.

خبرگزاری میزان – جامعه توسعه جنوب آفریقا SADC در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که ۶۸ میلیون نفر از ساکنان جنوب آفریقایی از خشکسالی رنج می‌برند.

به گزارش رویترز، بلوک منطقه‌ای SADC اعلام کرد که حدود ۶۸ میلیون نفر در جنوب آفریقا از اثرات خشکسالی ناشی از پدیده آب‌وهوایی ال نینو که محصولات را در سراسر منطقه از بین برده است، رنج می‌برند.

خشکسالی در جنوب آفریقا که از اوایل سال ۲۰۲۴ آغاز شد، به تولید محصولات کشاورزی و دام‌ها آسیب رسانده و باعث کمبود مواد غذایی و آسیب رساندن به اقتصاد‌های بزرگ‌تر منطقه شده است.

سران ۱۶ کشور عضو جامعه توسعه آفریقای جنوبی (SADC) به‌تازگی در هراره، پایتخت زیمبابوه برای بحث در مورد مسائل منطقه‌ای از جمله امنیت غذایی ملاقات کردند.

دبیر اجرایی SADC گفت که حدود ۶۸ میلیون نفر یا ۱۷ درصد از جمعیت منطقه به کمک نیاز دارند.

به گفته وی، این بدترین خشکسالی آفریقای جنوبی در سال‌های اخیر است که به دلیل ترکیبی از پدیده‌ ال نینو و میانگین دمای بالاتر تولید شده توسط انتشار گاز‌های گلخانه‌ای ایجاد شده است.

کشور‌هایی از جمله زیمبابوه، زامبیا و مالاوی قبلا بحران گرسنگی را یک وضعیت فاجعه‌بار اعلام کرده‌اند، در حالی که لسوتو و نامیبیا خواستار حمایت بشردوستانه شده‌اند.

رئیس‌جمهور آنگولا به‌عنوان رئیس جامعه توسعه جنوب آفریقا، گفت که منطقه در ماه مه (اردیبشهت) درخواست ۵.۵ میلیارد دلار کمک بشردوستانه را برای حمایت از روند مقابله با خشکسالی آغاز کرد، اما کمک‌های مالی صورت نگرفته است.

وی در نشست یادشده گفت: می‌خواهم درخواست کمک را از شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی تکرار کنم تا تلاش‌های خود را مضاعف کنند.

خشکسالی در کنار موضوع‌هایی مانند درگیری در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو که منبعی برای نگرانی بزرگ است، یکی از نقاط اصلی بحث در نشست سال جاری جامعه توسعه جنوب آفریقا است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *