حمله رژیم صهیونیستی به مناطق غیرنظامی لبنان ناقض قوانین بین‎المللی و حقوق بشری

11:33 - 27 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۸۵۷۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
حمله رژیم صهیونیستی به مناطق غیرنظامی لبنان ناقض قوانین بین‎المللی و حقوق بشری
رژیم صهیونیستی از زمان تاسیس تاکنون همواره قوانین بین‌المللی و حقوق بشری را نادیده گرفته و نقض کرده است که به‌عنوان مثال می‌توان به اقدام‌های این رژیم علیه لبنان اشاره کرد.

خبرگزاری میزان - رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر تاکنون در چندین موارد با زیر پا گذاشتن قوانین بین‌المللی و بشردوستانه مناطق مسکونی جنوب لبنان را هدف قرار داده است.

اکنون وزارت بهداشت لبنان، می‎گوید که حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان ۹ شهید برجای گذاشته است. 

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار شهدای این حمله در منطقه النبطیه شامل یک زن و ۲ فرزندش و مجروح شدن ۵ نفر دیگر بود که حال ۲ نفر وخیم است.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که نیروی هوایی این رژیم شبانه به یک انبار تسلیحات در منطقه النبطیه واقع در حدود ۱۲ کیلومتری نزدیک‌ترین نقطه به مرز لبنان و اراضی اشغالی حمله کرده است.

نقض حقوق بشر در لبنان؛ حمله رژیم صهیونیستی به شهادت ۹ نفر منجر شد

پیش از این، ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرده بود که جنگنده‌های آن به ساختمان‌های نظامی در روستا‌های مارون الراس و عیتا الشعب در بیش از ۵۰ کیلومتری (۳۱ مایلی) جنوب شهر النبطیه حمله کردند.

براساس گزارش‌ها، رژیم صهیونیستی، حزب‌الله و سایر گروه‌های مقاومت در لبنان از ۷ اکتبر (۱۵ مهر) تا ۳۱ جولای (۱۰ مرداد) دست‌کم ۸ هزار و ۵۳۳ حمله علیه هم در سراسر مرز انجام داده‌اند.

رژیم صهیونیستی حدود ۸۲ درصد از این حمله‌ها را انجام داده که در مجموع ۷ هزار و ۳۳ مورد را شامل می‌شود. در پی این حمله‌ها دست‌کم ۶۰۱ نفر را در لبنان به شهادت رسیده‌اند. 

ادعای تکراری صهیونیست‌ها برای توجیه نقض قوانین

اشغالگران صهیونیست همواره مدعی هستند که انبار‌های تسلیحاتی و ساختمان‌های نظامی را در لبنان هدف قرار می‌دهند؛ اما گزارش‌ها نشان می‌دهند که این نیز یک دروغ دیگر از سوی صهیونیست‌ها است. 

رژیم صهیونیستی چه از زمان آغاز جنگ غزه در ۷ اکتبر و چه پیش از آن همواره مناطق و ساختمان‌های مسکونی را در جنوب لبنان هدف قرار داده است.

البته ادعا‌های مقام‌های صهیونیست در مورد حمله رژیم اشغالگر به انبار‌های تسلیحاتی و ساختمان‌های نظامی تنها مختص به لبنان نیست؛ این رژیم با طرح این نوع ادعا‌ها بار‌ها قوانین بین‌الملل و حقوق بشر را نقض و مناطق مسکونی و زیرساخت‌های غیرنظامی را در نوار غزه هدف قرار داده است.

نقض حقوق بشر در لبنان؛ حمله رژیم صهیونیستی به شهادت ۹ نفر منجر شد

 

رژیم صهیونیستی همواره ادعا می‌کند که به دلیل حضور سران مقاومت این مناطق را هدف قرار می‌دهد؛ اما در هر مورد مشخص می‌شود که این نیز مانند ادعا‌های قبلی دروغی بیش نیست. واقعیت این است که رژیم اشغالگر به‌طور عمدی مناطق مسکونی و غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد.

یکی از این موردها، حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه التابعین است که در پی آن بیش از ۱۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند.

رژیم صهیونیستی در مورد این حمله، مانند حمله‌های قبل از آن مدعی شد که سران مقاومت را در این مدرسه هدف قرار داده است. 

نقض حقوق بشر از سوی صهیونیست‌ها در لبنان

رژیم صهیونیستی در طول تاریخ کوتاه خود همواره ثابت کرده که به هیچ وجه به حقوق بشر پایبند نیست؛ در این مورد می‌توان به استفاده از فسفر سفید در حمله به مناطق غیرنظامی در لبنان به‌عنوان یکی از معدود موارد نقض حقوق بشر از سوی رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

دیده‌بان حقوق بشر ‎در ماه خرداد اعلام کرد که استفاده گسترده رژیم صهیونیستی از فسفر سفید در جنوب لبنان غیرنظامیان را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد و به آوارگی غیرنظامیان کمک می‌کند.

براساس این گزارش، استفاده از مهمات حاوی فسفر سفید از سوی ارتش رژیم صهیونیستی در چندین منطقه شهری در سراسر جنوب لبنان از اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲) تایید شده است. 

نقض حقوق بشر در لبنان؛ حمله رژیم صهیونیستی به شهادت ۹ نفر منجر شد

وزارت بهداشت عمومی لبنان، گفته بود که از اکتبر (مهر ۱۴۰۲) تا ۲۸ می (۸ خرداد)، قرار گرفتن در معرض فسفر سفید دست‌کم ۱۷۳ نفر را مجروح کرده است. 

در همین حال، دیده‌بان حقوق بشر گزارش‌هایی را مبنی بر آسیب احتمالی تنفسی شدید ناشی از قرار گرفتن در معرض فسفر سفید دریافت کرده است. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *