نقشه‌ پراکندگی زادگاه‌های کشتی‌گیران آزادکار در المپیک پاریس + تصاویر

8:45 - 27 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۸۵۲۵
نقشه‌ پراکندگی زادگاه‌های کشتی‌گیران آزادکار در المپیک پاریس + تصاویر
تعدادی از کشتی‌گیران آزادکار برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس مجبور به مهاجرت شدند.

خبرگزاری میزان - بازی‌های تابستانی بار دیگر بسیاری از کشور‌های مختلف را از سراسر جهان گرد هم آورد تا در مهم‌ترین جشنواره ورزشی جهان شرکت کنند.

روسیه و بلاروس در فهرست ۶۰ کشوری که تیم‌های کشتی را به پاریس اعزام کرده‌اند، به طور قابل توجهی غایب بودند. بدون اینکه خیلی عمیق به پس‌زمینه آن داستان بپردازیم، به سادگی متوجه می‌شویم که غیبت کشتی‌گیرانی از آن کشور‌ها (غیر از دو بلاروسی که به عنوان «ورزشکاران بی‌طرف» رقابت می‌کردند)، به این دلیل است که ما همیشه شاهد مجموعه‌ای متنوع‌تر از برندگان مدال بودیم. 

ممکن است تصور شود که بحرین و آلبانی برای اولین بار در تاریخ المپیک مدال‌های رشته آزاد مردان را در پاریس کسب کردند، به این معنی که استعداد‌های جهانی کشتی از پایگاه قدرت معمول خود در جنوب روسیه پیشروی کرده‌اند. اما با نگاهی اجمالی به نقشه زادگاه همه مدال‌آوران رشته آزاد مشخص می‌شود که کاملاً اینطور نیست.

هفت مدال از ۲۴ مدال آزاد مردان توسط کشتی‌گیرانی از جنوب روسیه به دست آمد و سه مدال دیگر توسط گرجستانی‌های مجاور کسب شد. چهار مدال آور ایرانی یک خوشه دیگر را تشکیل می‌دهند در حالی که چهار آمریکایی که بر سکوی المپیک راه پیدا کردند یک خوشه دیگر در شمال شرق آمریکا را تشکیل دادند. در نهایت کشتی‌گیران ژاپنی سه مدال دیگر به دست آوردند در حالی که ازبکستان، هند و ترکیه هر کدام می‌توانند به یک مقام بر سکو ببالند.

اما وقتی همه ما شاهد برافراشته شدن پرچم‌های بلغارستان، یونان و پورتوریکو در مراسم مدال‌ها بودیم و همچنین پرچم‌های بحرین و آلبانی که در بالا ذکر شد، به دلیل نقل و انتقالات، طبیعی است.

بدون نقل و انتقالات، شش مورد بیشترین ورودی در سبک آزاد مردان هر کشوری خواهد بود. اما وقتی نقشه‌ای از تمام شرکت‌کنندگان رشته آزاد در پاریس ایجاد می‌کنیم، می‌بینیم که به وضوح اینطور نیست.

بزرگنمایی در اطراف کوه‌های قفقاز و سواحل جنوبی دریای خزر، دید نزدیک‌تری از قسمتی از کره زمین که بیشترین جمعیت با استعداد کشتی را دارد، به ما می‌دهد. یعنی ۳۳ نفر از ۹۸ المپیکی که همه در یک منطقه جمع شده‌اند!

 

نقشه‌ پراکندگی زادگاه‌های کشتی‌گیران آزادکار در المپیک پاریس + تصاویر

 

اینجا همان منطقه (تقریبی) است، اما فیلتر شده تا فقط مدال آوران المپیک ۲۰۲۴ سبک آزاد مردان را نشان دهد؛ و البته، ما باید یک نقشه حرارتی داشته باشیم. پست وبلاگی به نام "نقشه برداری از زادگاه کشتی‌گیران آزاد المپیک ۲۰۲۴ پاریس" بدون نقشه حرارتی چه خواهد بود؟

 

نقشه‌ پراکندگی زادگاه‌های کشتی‌گیران آزادکار در المپیک پاریس + تصاویر

 

«گرما» در نقشه توسط امتیاز‌های تیمی فرضی ایجاد می‌شود (هیچ امتیاز رسمی تیم در بازی‌های المپیک وجود ندارد)، بنابراین ۲۵ امتیاز برای طلا، ۲۰ برای نقره، ۱۵ برای برنز، تا ۲ امتیاز برای رتبه دهم.
 
همانطور که همه این نقشه‌ها نشان داده‌اند، تمرکز استعداد‌های کشتی آزاد بیشتر از منطقه کوهستان قفقاز نیست. حتی زمانی که روسیه به عنوان تیمی شرکت نمی‌کند، به لطف نقل و انتقالات، کشتی‌گیران منطقه قفقاز روسیه همچنان ۱۵ المپیکی و هفت مدال، از جمله سه طلا را به دست آوردند.

 

نقشه‌ پراکندگی زادگاه‌های کشتی‌گیران آزادکار در المپیک پاریس + تصاویر

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *