قتل زن باردار سیاه‌پوست در آمریکا؛ پلیس متهم شد

8:14 - 24 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۸۱۲۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
قتل زن باردار سیاه‌پوست در آمریکا؛ پلیس متهم شد
دادگاهی در آمریکا در اقدامی نادر و کم‌سابقه افسر پلیس شلیک‌کننده به یک زن باردار سیاه‌پوست را به قتل متهم کرد؛ اقدامی که درپی بالاگرفتن اعتراض‌ها به خشونت شدید پلیس این کشور انجام شد.

خبرگزاری میزان – روند تیراندازی‌های مرگ‌بار پلیس آمریکا در حالی ادامه دارد که سیاه‌پوستان با نرخ بالاتری قربانی این روند می‌شوند و جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش سی‌سی‌ان، براساس اعلام دفتر دادستانی شهرستان مونتگمری ایالت اوهایو آمریکا، هیئت منصفه دادگاه یک افسر پلیس حومه کلمبوس اوهایو را به قتل یک زن باردار سیاه‌پوست متهم کرد.

تاکیا یانگ، زن سیاه‌پوست ۲۱ ساله در ۲۴ آگوست ۲۰۲۳ (۲ شهریور ۱۴۰۲) داخل وسیله نقلیه خود در پارکینگ یک فروشگاه مواد غذایی با تیراندازی افسر پلیس کشته شد و فرزند متولد نشده‌اش هم زنده نماند.

 

 

 

 

براساس اعلام کالبدشکافی، تاکیا یانگ براثر اصابت گلوله به قلبش فوت کرد؛ اداره پزشکی قانونی همچنین اعلام کرد که جنین یانگ هنگام مرگ بین ۲۵ تا ۲۸ هفته عمر داشت.

بنا بر اعلام بیانیه دفتر دادستان، کانر گراب، افسر پلیس در نتیجه کیفرخواست هیئت منصفه با چهار فقره قتل، چهار مورد حمله مجرمانه و دو فقره قتل غیرعمد مواجه است.

ویدیوی دوربین‌های بدنه و دوربین‌های امنیتی محل حادثه که چند هفته پس از تیراندازی مرگ‌بار به تاکیا یانگ منتشر شدند، نشان دادند که ۲ افسر پس از مظنون شدن به وی به سمت خودرویش شلیک کردند.

وکیل خانواده یانگ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اول آگوست، تولد ۲۲ سالگی تاکیا یانگ بوده و امیدوار است که عدالت برای وی و دختر متولد نشده‌اش اجرا شد.

 

 

وی تاکید کرد: اقدام‌هایی که منجر به مرگ تاکیا یانگ شدند، عبارتند از اعمال زور غیر ضروری و اجرای دستور وحشتناک معادل «یا اجراکن یا بمیر»، بودند؛ اتفاقی که برای تاکیا و دختر متولد نشده‌اش افتاد، تاکید جدی دیگری بر ضرورت تغییر در رفتار پلیس آمریکا و پاسخگویی آن است.

افسر پلیس ایالت اوهایو در حالی به قتل تاکیا یانگ متهم شد که بررسی‌ها درباره خشونت پلیس آمریکا علیه سیاه‌پوستان در آمریکا تشدید شده است؛ به‌طور کلی افسران پلیس در چنین پرونده‌هایی به ندرت متهم و در موارد نادرتری محکوم می‌شوند.

پلیس اوهایو مدت کوتاهی پس از حادثه تیراندازی به تاکیا یانگ، ۲ افسر دخیل در این حادثه را قربانی حمله توصیف و هویت آن‌ها را مخفی کرده بود.

یکی از اتحادیه‌های پلیس آمریکا اعلام کرد که از متهم شدن گراب در تیراندازی به تاکیا یانگ به شدت ناامید شده است.

محاکمه گراب برای روز چهارشنبه، ۲۴ مرداد برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *