افزایش ۷۰ درصدی فروش بلیت اتوبوس/ سرویس‌های ویژه برای اربعین درحال افزایش است

8:02 - 24 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۸۰۶۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
افزایش ۷۰ درصدی فروش بلیت اتوبوس/ سرویس‌های ویژه برای اربعین درحال افزایش است
تقاضا برای خرید بلیت اتوبوس هرساله با نزدیک شدن به روز‌های منتهی به اربعین حسینی به اوج خود می‌رسد؛ مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری می‌گوید که سرویس‌های ویژه به تدریج درحال افزایش است تا مشکلی در روند خدمت‌رسانی به مسافران ایجاد نشود.

خبرگزاری میزان - در آستانه اربعین حسینی تقاضا برای سفر به پایانه‌های مرزی افزایش می‌یابد؛ دراین بین استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی از جمله اتوبوس به‌دلیل هزینه کمتر در مقایسه با دیگر ناوگان افزایش چشم‌گیری پیدا می‌کند.

کمبود ناوگان اتوبوسی در کشور و افزایش تقاضا برای استفاده از این ناوگان در ایام اربعین همواره زائران را با چالش‌هایی مواجه می‌کند که از جمله آن می‌توان به کمبود بلیت در روزهای اخیر اشاره کرد.
 
در همین زمینه داریوش باقرجوان، مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با میزان با اشاره به وضعیت ناوگان اتوبوسی در ایام اربعین، گفت: از ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ پیش‌فروش بلیت‌های اتوبوس اربعین آغاز شد و تا بامداد روز گذشته ۱۶۶ هزار زائر از طریق ۸ هزار و ۳۰۰ سفر جابه‌جا شدند که در روز‌های پایانی میزان تقاضا افزایش خواهد یافت و بیشترین تقاضا برای مرز مهران خواهد بود.

وی با بیان اینکه فروش بلیت اربعین تا ۹ شهریور ادامه دارد، گفت: بلیت اتوبوس درحال حاضر در سایت‌های فروش موجود است، اما برخی از شرکت‌ها عرضه را کاهش داده‌اند که در این زمینه همکاران خود را ملزم کردیم تا براساس ضوابط عمل کنند.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تصریح کرد: فروش بلیت در روز‌های اخیر حدود ۷۰ درصد افزایش یافته و در کنار فروش اینترنتی در پایانه‌ها برای سهولت مسافران، فروش بلیت به‌صورت حضوری نیز انجام می‌شود.

باقرجوان گفت: همکاران ما موظف هستند به‌صورت ۲۴ ساعته در پایانه‌ها نظارت لازم را بر فروش و عرضه خدمات داشته باشند.

وی در مورد استفاده از ناوگان حمل ونقل ارگان‌ها برای روز‌های پیش‌رو، گفت: روز گذشته جلساتی برای استفاده از ظرفیت ناوگان نیرو‌های مسلح برگزار شد تا در صورت امکان از این ظرفیت برای جابه‌جایی زائران استفاده شود.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: با نزدیک شدن به روز اربعین فروش بلیت روند صعودی داشته است و سرویس‌های ویژه نیز به‌تدریج درحال افزایش است تا مشکلی در روند خدمت‌رسانی به مسافران ایجاد نشود.

باقرجوان با اشاره به فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در بازه زمانی اربعین، گفت: براساس تصمیم‌گیری‌ها، تاکسی‌های دربستی نیز مانند سال‌های قبل در بازه زمانی اربعین برای خدمت‌رسانی به زوار فعال هستند، اما دستورالعمل مربوط به این تاکسی‌ها از سوی وزارت کشور اعلام می‌شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: اربعین 1403

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *